Předmět Galerijní animace a muzejní pedagogika 1 (ON9321A03)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON9321A03 - Galerijní animace a muzejní pedagogika 1, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je přívést studenty k reflexi funkcí výtvarného projevu v současné kultuře. Dále je vybavit nástroji vhodnými pro obsahovou analýzu výtvarného projevu, která je základem výtvarné edukace. Studenti budou vedeni k reflexi a kritické analýze předložených galerijních edukativních programů a k tvorbě jejich alternativního zpracování.
Sylabus
Vymezení pojmu kultura a vizuální kulturaMísto a funkce díla ve vizuální kultuřeInterpretace díla - obrazový znak, symbol, symbolický systém, text a kontext Narativita, mýtus, diskurs, gender, subjektMuzeum, muzeum umění a galerieAnimace, edukativní program a RVPRozbor konkrétních případových studií galerijních programůPříprava vlastního projektu
Literatura
Studenti by měli mít již nastudováno:FULKOVÁ, M.: Diskurz umění a vzdělávání. 2008GOMBRICH, E.: Příběh umění. Odeon, Praha 2001. GOMBRICH, E.: Umění a iluze. Odeon, Praha 1985. HORÁČEK, R.: Galerijní animace a zprostředkování umění. MU Brno 1998. KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. 2000 PALEK, B.: Sémiotika. Praha, Karolinum 1997 Katalogy aktuálních výstav a expozic galerií a muzeí.Další literatura:BRABCOVÁ, A.: Brána muzea otevřená. 2004FULKOVÁ, M: Když se řekne ? vizuální gramotnost. Výtvarná výchova 2002KESNER, L. (ed.): Vizuální teorie. Současné angloamerické myšlení o výtvarných dílech. 1997
Požadavky
Zápočetaktivní účast na přednáškách a seminářích (75%)referát z nastudované odborné literaturyZkouškakvalitně vypracovaná seminární práce na zadané témaprezentace a obhajoba seminární práce
Garant
doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.