Předmět Souvislá pedagogická praxe z VV 3 (ON9321A32)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ON9321A32 - Souvislá pedagogická praxe z VV 3, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Rozvíjet reflexivní kompetenci učitele Vv jako jednu ze základních učitelských kompetencí. Integrovat změny úhlu pohledu: multikulturní a genderová prespektiva ve VV.P Pracovat s kurikulárními dokumenty RVP jako nástrojem reflexe vlastního modelu vyučování. Umět analyzovat situace praxe.
Sylabus
Kurs představuje koncept reflexivního praktika a vytváří vazby na teoretické kontexty myšlení v humanitních vědách, modely vyučování Vv a kulturní výchovy v zahraničí. Zabývá se diskursivní vazbami mezi vzdělávacími a kulturními institucemi a uplatňuje přístupy kritické diskursivní analýzy portfolií z praxe.
Literatura
FULKOVÁ, M. (2008), Diskurs umění a vzdělávání/(Discourses of Art and Education). Praha Jinočany: Nakladatelství H&H. ISBN 978-80-7319-076-7FULKOVÁ, M. a kol. (1997) Výtvarná výchova pro 8. a 9. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. FULKOVÁ, M., Novotná, M. (1999) Výtvarná výchova pro 7. a 8. roč, ZŠ a víceletá gymnázia. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-382-5. SLAVÍK, J., DYTRTOVÁ, K., FULKOVÁ, M. (2010) Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, roč. LX, 2010, str. 223-24. ISSN 0031-3815ŠTECH, S. (1992) Škola stále nová. Praha: Nakladatelství Karolinum, UK. ISBN 80-7066-673-0 JANÍK, T. (2004) Význam Shulmanovy teroie pedagogických znalostí pro oborové didaktiky a pro vzdělávání učitelů. Pedagogika, roč. LIV, str. 241- 251.
Požadavky
Vedení pedagogické dokumentace, reflexe pedagogických činností a ped. situací.
Garant
Mgr. Lucie Jakubcová Hajdušková, Ph.D.PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Leonora Kitzbergerová, Ph.D.