Předmět Zprostředkované učení (ONPP13200)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ONPP13200 - Zprostředkované učení, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Obsahová nápň kurzu má dvě linie: 1.linii teoretických východisek, které staví především na koncepci zprostředkovanéhpo učení v díle Reuvena Feuersteina a na tzv. sociokulturní tradici v pedagogické psychologii (Vygotský a jeho pokračovatelé)- přednáší a semináře vede Dr. Seidlová Málková2. linii inspirací pro pedagogickou praxi- zde obsah kurzu čerpá z materiálů a předeevším principů programu Instrumentální obohacování Reuevena Feuersteina - přednáší a semináře vede Mgr. Eva Váňová Témata:Co je zprostředkované učení: zprostředkované učení v pedagogické psychologii, interakce učitel- žák v perpektivě zprostředkovaného učení, zprostředkovaného učení a jeho význam pro psychosociální rozvoj dítěte, význam učení pro vývoj poznávacícíh funkcíZprostředování jako vývojový princip (Vygotskiánské inspirace): Vygotského přínos k poznání významu sociálních interakcí pro rozvoj poznávacícíh funkcí dítěte, neovygotskiánské inspirace, zjména Feuerstein a jeho teorie strukturní kognitivní modifikovatelnostiKlíčové znaky zprostředkovaného učení : kritéria zprostředkovaného učení, orojevy zprostředkovaného učení v interakci rodič- dítě a učitel-žákDoplňkové znaky zprostředkovaného učení:popis projevů dítěte v učebních situacícíh a jejich provázanost s přístupem učiteleUžití principů zprostředkovaného učení v pedagogické praxi: konkrétní příklady aplikace principů zprostředkovaného učení ve výuce na 1. stupní základní školyInstrumentální obohacování jako příklad aplikace principů zprostředkovaného učení v pedagogické praxi STUDIJNÍ OPORY KE KURZU JSOU DOSTUPNÉ NA:http://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=2864
Literatura
Základní literatura:MÁLKOVÁ, G. Zprostředkované učení., Portál, Praha, 2009.VYGOtSKÝ, L.S. Myšlení a řeč. Portál , Praha, 2004.- kapitoly o zóně nejbližšího vývoje ( Vztah učení a vývoje) Doporučená literatura:MÁLKOVÁ, G. Umění zprostředkovaného učení. Togga Praha, 2008 .BLAGG, N. Can we teach intelligence? Lawrence Erlbaum Associates, New Jersey, 1991
Garant
PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Gabriela Seidlová Málková, Ph.D.