Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů (ONPP1410)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ONPP1410 - Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Studenti prokáží základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání čitelů. Seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje.

Sylabus

profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů (DVU)- základní pojmy, teoretická východiska historický přehled dalšího vzdělávání učitelů institucionální struktura a současný stav DVU v ČR typy DVU, formy, metody a zaměřenídalší vzdělávání učitelů v zahraničídalší vzdělávání učitelů / vzdělávání dospělých legislativa k dalšímu vzdělávání učitelů management DVUkritéria kvality vzdělávacího programu  

Literatura

Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV.Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF.Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum.Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec:TUL PF.Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu.     Brno: Paido.Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.

Požadavky

Vědomostní test, ve kterém studenti prokáží znalost a porozumění základní terminologii a teoretickým východiskům profesního rozvoje učitelů a budou schopni analyzovat konkrétní nabídku vzdělávacího programu z hlediska kritérií kvality.Seminární práce: analýza obsahově relevantního článku z odborného pedagogického časopisu, zadání bude upřesněno na první přednášce.

Garant

Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.

Vyučující

Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.