Předmět Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů (ONPP1410)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ONPP1410 - Profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Studenti prokáží základní orientaci v problematice profesního rozvoje a dalšího vzdělávání čitelů. Seznámí se základními pojmy a teoretickými východisky profesního rozvoje učitelů a se současným stavem DVU v České republice a ve vybraných evropských zemích. Budou se zabývat kritérii kvality, která jsou kladena na programy profesního rozvoje.
Sylabus
profesní rozvoj a další vzdělávání učitelů (DVU)- základní pojmy, teoretická východiska historický přehled dalšího vzdělávání učitelů institucionální struktura a současný stav DVU v ČR typy DVU, formy, metody a zaměřenídalší vzdělávání učitelů v zahraničídalší vzdělávání učitelů / vzdělávání dospělých legislativa k dalšímu vzdělávání učitelů management DVUkritéria kvality vzdělávacího programu
Literatura
Eurydice (2006). Quality Assurance in Teacher Education in Europe. Brusel: Eurydice. Překlad: Zajišťování kvality vzdělávání učitelů v Evropě. (2007). Praha: ÚIV.Píšová, M., Duschinská, K. (2011). Mentoring v učitelství. Praha: UK PedF.Průcha, J. (2002). Učitel. Současné poznatky o profesi. Praha: Portál.Starý, K., Dvořák, D., Greger, D., Duschinská, K. (2012). Profesní rozvoj učitelů. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha: Karolinum.Urbánek, P. (2005). Vybrané problémy učitelské profese. Liberec:TUL PF.Vašutová, J. (2004). Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido.Zákon 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon).Zákon 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
Požadavky
Vědomostní test, ve kterém studenti prokáží znalost a porozumění základní terminologii a teoretickým východiskům profesního rozvoje učitelů a budou schopni analyzovat konkrétní nabídku vzdělávacího programu z hlediska kritérií kvality.Seminární práce: analýza obsahově relevantního článku z odborného pedagogického časopisu, zadání bude upřesněno na první přednášce.
Garant
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Vyučující
Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.