Předmět Nové trendy ve výchově a vzdělávání žáků se zdravotním postižením (ONPP1415)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ONPP1415 - Nové trendy ve výchově a vzdělávání žáků se zdravotním postižením, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem předmětu je seznámit studenty s novými trendy v přístupu k osobám se zdravotním postižením, integračními a inkluzivními snahami, možnostmi výchovy a vzdělávání dětí a mládeže se zdravotním postižením ve škole a v dalších školských zařízeních a se stávající legislativou, připravit budoucí učitele na integrované vzdělávání žáků se zdravotním a sociálním znevýhodněním.
Sylabus
Speciální pedagogika, obsah, cíle, nové trendy, vnitřní struktura speciální pedagogiky, přehled disciplín. Druhy zdravotního postižení.Druhy speciálních škol a školských zařízení, poslání speciálních pedagogických center a středisek výchovné péče.Integrace žáků se zdravotním postižením do hlavního proudu vzdělávání.Nová legislativa ve výchově a vzdělávání osob se zdravotním postižením.Komplexní charakteristika osob s různým stupněm postižení a identifikace jejich vzdělávacích potřeb.Praktické otázky výchovy a vzdělávání dítěte s postižením v běžné škole.
Literatura
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7367-013-5.LECHTA, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80 7367-679-7.PIPEKOVÁ, J a kol. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80.7315-120-0.RENOTIÉROVÁ, M.; LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. Olomouc: PedF, 2006. ISBN 80-244-1475-9.SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80- 247-1733-3.ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-514-1.
Požadavky
Požadavky ke KZ:1. aktivita v semináři2. písemný test
Garant
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.