Předmět Počítač ve vzdělávání (ONUZ19V207)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ONUZ19V207 - Počítač ve vzdělávání, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Posláním studijního předmětu Počítač ve vzdělávání je rozšířit schopnosti studentů ve využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých aspektů se zvláštním důrazem na práci s mobilními technologiemi a sociálními sítěmi, přispět tak k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení.Cílem předmětu je vybavit studenty nejen potřebnými teoretickými znalostmi, ale pomoci jim též rozvinout jejich praktické schopnosti výukového využití ICT. Předmět se zabývá edukačními technologiemi na třech úrovních - 1. přístup k výukovým materiálům, 2. spojení s jinými lidmi prostřednictvím sociálních sítí, 3. vliv technologií na vlastní výukový proces. Kromě toho se zaměřuje na projektovou výuku s využitím ICT a na právní otázky související s možností využití počítače ve výuce.Absolvent by měl být schopen navrhnout a zhodnotit různé edukační situace využívající technologie, umět aplikovat nejnovější online nástroje a integrovat se do odborně zaměřené komunity lidí majících potenciál mu průběžně pomáhat v odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich následného celoživotního vzdělávání.
Sylabus
Reflexe témat předmětu Vzdělávací technologie v práci učitele:1. Aktuální vývoj vzdělávacích technologií2. Role vzdělávacích technologií3. Proměny aplikací vzdělávacích technologií4. Využití technologií ve formálním vzdělávacím prostředí5. Využití technologií v neformálním vzdělávacím prostředí6. Využití technologií v informálním vzdělávacím prostředí7. Perspektivy vzdělávacích technologií Nástroje vzdělávacího technologaNávrh na realizaci mini-workshopů. Konkrétní náplň bude přizpůsobena zájmu studentů.Pomocné nástroje: Airmail, MojeIDPrezentace: Prezi, VoicethreadBlog: Blogger, Wordpress, podcastRSS: Oldreader, Feedly, dlvr.itNástěnky: LinoIt, PadletNástroje kurátora: Delicious, Diigo, Pinterest, Scoop.itCloud: Dropbox, Evernote, WikispacesÚložiště MM: Flickr, YoutubeÚložiště objektů: DUM, LREKoncepční mapy: Mindmeister, ...?Tutoriály: Screencast-O-MaticLekce: WebquestOdznaky: VeriodSoc. sítě: TwitterLMS: Edmodo, ClassflowZp. kanál: Remind, Socrative, Kahhot!, Cel.li (mobilní)MOOC: P2PUHry: GlassLab, Civilization, Minecraft, ...?Vyprávění příběhů: Voki, Blabberize, Smilebox, Story Factory, Photostory a mnoho dalších na mobilních zařízeních (???)
Literatura
BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/Prezentace s odkazy na další studijní materiály pro příslušný ročník (http://www.slideshare.net/bobr/)Portál RVP.cz - především jeho modul Učitelský spomocník (http://spomocnik.rvp.cz/)Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (v Edmodu)Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/)
Garant
Ing. Irena Fialová, CSc.Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.
Vyučující
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D.