Předmět Alternativní školy a inovativní programy I (OVP15619)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu OVP15619 - Alternativní školy a inovativní programy I, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Cíl
Cílem je hlouběji se seznámit s vybranými proudy zahraničního reformního hnutí a vybranými inovativními programy. Cílem je hledání možností jejich vlivu na vlastní pojetí výuky.
Sylabus
Alternativní školy a inovativní programyPedagogika M.MontessoriPedagogika C. FreinetaPedagogika O.DecrolyhoDaltonský plán H. ParkhurstovéProgram Začít spoluProgram Čtením a psaním ke kritickému myšlení
Literatura
RÝDL, K.: Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Praha 1994.ŠTECH, S.: Škola stále nová. Praha 1992.DOUŠKOVÁ, A.: Pedagogika C. Freineta a jeho techniky ve škole. In Komenský, č.5/2004, s.11 - 17.TOMKOVÁ, A.: seriál Podněty z pedagogiky C. Freineta. In Učitelské listy, č.2 - 6/2005-06.TOMKOVÁ, A.: Matematika ve školách C. Freineta. In Kritické listy, č. 26/2007, s.12-14.TOMKOVÁ, A., KOŠŤÁLOVÁ, H.: Čtení v Otevřené škole. In Kritické listy, č.27/2007, s.7-9.WENKE, H., ROHNER, R.: Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Brno 2000.ZELINKOVÁ, O.: Pomoz mi, abych to dokázal - pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha 1997.
Požadavky
Závěrečná písemná reflexe: Alternativní školy a jejich význam pro mé pojetí výuky
Garant
PhDr. Jana Kargerová, Ph.D.PhDr. Anna Tomková, Ph.D.