Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ekonomika a řízení firmy (HP0091)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu HP0091 - Ekonomika a řízení firmy, Právnická fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

 Předmět seznamuje studenty s cíli a nástroji podnikového řízení, podnikové organizace a s úlohou managementu. Zvláštní pozornost je věnována následujícím oblastem: Marketingové koncepce podniku I.Marketingové koncepce podniku II.Marketingové koncepce podniku III.Finanční řízeníŘízení lidských zdrojůRozhodování, optimalizační metody rozhodování I.Rozhodování, optimalizační metody rozhodování II.Rozhodování, optimalizační metody rozhodování III.Firma na kapitálovém trhuZaložení podniku, volba právní formy, podnikatelský plán. Předmět podává základní výklad o podnikovém hospodářství, cílech a strategii podniku, systému a nástrojích podnikového řízení a úloze managementu. Jsou probírány nejužívanější formy podnikové organizace, zdroje a prostředky podnikového hospodářství, marketingové koncepce podniku.Pozornost je věnována finančnímu řízení podniku, jeho informačnímu systému, personálním a sociálním dimenzím podniku.

Literatura

Povinná:Kotler P., Keller K. L. :. Marketing management, . 12. vydání. GRADA Praha. 2007. Doporučená:Weihrich,H., Kootz,H.:. Management, Victoria Publishing. Praha. 1993. Petřík T.:. Ekonomické a finanční řízení firmy, GRADA . Praha. 2005. Frank R.H.:. Mikroekonomie a chování, . Svoboda, Praha. 1995. Světlík J.:. Marketing - cesta k trhu,. EKKA, Zlín. 1994. Pivrnec J.:. Finanční management, . Grada, Praha. 1995. Sharpe W. F., Alexander, G. I.: . Investice, . Victoria Publishing. 1994. Armstrong M.:. Řízení lidských zdrojů, GRADA. Praha . 2006. Obchodní zákoník.

Požadavky

 Předmětem zkoušky je látka uvedená v sylabu v rozsahu dle přednášek. Zkouška se skládá z části písemné a ústní. Písemka sestává z 15ti otázek. Z každé otázky zkoušený získvává 0-1-2 body; celkově:0 - 14 bodů   -  neprospěl; 15 - 19 bodů -  písemka za 3; 20 - 24 bodů -  písemka za 2; 25 - 30 bodů -  písemka za 1 Ti, kteří složili pisemnou část zkoušky jsou poté, zpravidla druhý den - záleží na počtu přihlášených, zkoušeni ústně, otázky jsou kladeny s přihlédnutím k výsledku písemky. Výsledná známka je souhrnem písemného a ústního "výkonu". Ten, kdo u zkoušky neuspěl, zpravidla pro malý počet bodů v písemce, může skládat opravný termín bez písemky s tím, že v tomto případě výsledná známka nemůže být výborně.

Garant

Ing. Jan Pokorný

Vyučující

Ing. Jan Pokorný