Předmět Didaktická diagnostika ve výuce přírodovědných předmětů (MB180C24)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MB180C24 - Didaktická diagnostika ve výuce přírodovědných předmětů, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
Didaktická diagnostika jako proces (základní pojmy, typy, úkoly a cíle diagnostiky, zásady a etapy diagnostického procesu, problémy diagnostické práce, diagnostické kompetence). Diagnostické metody a techniky (pozorování, rozhovor, dotazník, test, zkouška, anamnéza, studium pedagogické dokumentace, speciální diagnostické metody).Rozbor konkrétních testů z reálné výuky přírodovědných předmětů (analýza písemných prací žáků různých typů škol, prezentace častých chyb učitelova zadání apod.)Prezentace a rozbor nestandardizovaných didaktických testů připravených studenty.
Literatura
DITTRICH, P. Pedagogicko psychologická diagnostika. Jinočany,1993.GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989.CHRÁSKA, M. Metody pedagogické diagnostiky. Olomouc: PdF UP, 1988.CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 2000.KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002.MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986.
Požadavky
docházka (maximální absence 4 hodiny) příprava a realizace testu s kombinací různých typů úloh k danému tématu (dle studijní kombinace), prezentace získaných výsledků
Garant
Mgr. Aleš Chupáč