Předmět Didaktické aspekty školní výuky na příkladu evoluční biologie (MB180C43)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MB180C43 - Didaktické aspekty školní výuky na příkladu evoluční biologie, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
vizuální aspekty výuky - schémata, nákresy, obrazový materiál (pojem evoluce)miskoncepty (Charles Darwin)video a jeho místo ve výuce (vznik života; nové proudy v evoluční biologii)didaktické hry I - role playing (fosilie)didaktické hry II - simulační hry (teorie her a evoluce)didaktické hry III - drobné hříčky (evoluční mechanismy)didaktické hr y IV - deskové hry (evoluce člověka)prezentování, diskuze (evoluce člověka)monologické metody - výklad, vyprávění (biodiverzita a vymírání; definice druhu)práce s textem (evoluce a stvoření)exkurze (evoluce)
Literatura
DAWKINS, Richard 2011: Největší show pod sluncem. Důkazy evoluce. Praha: Argo/Dokořán.FLEGR, Jaroslav 2006: Zamrzlá evoluce aneb je to jinak, pane Darwine. Praha: Academia.MARGULIS, Lynn 2004: Symbiotická planeta. Nový pohled na evoluci. Praha: Academia.MARKOŠ, Anton; HAJNAL, László 2007: Staré pověsti (po)zemské aneb malá historie planety a života. Červený Kostelec: Pavel Mervart.VÁCHA, Marek Orko 2005: Návrat ke stromu života. Brno: Cesta.ZORMANOVÁ, Lucie 2014: Obecná didaktika. Praha: Grada Publishong.
Požadavky
1. aktivní účast a max. jedna absence2. Kritický rozbor novinového článku: Student si zvolí libovolný novinový nebo internetový článek, určený široké veřejnosti, popularizující nějaký nový vědecký poznatek z evoluční biologie (nedoporučuji vybírat si článek z webu PřF UK, jiných VŠ pracovišť, Vesmíru atp. - to by poněkud ztrácelo smysl, vhodné jsou naopak vědecké/popularizační texty z novin a podobných plátků). K článku si student dohledá původní odborný článek z impaktovaného časopisu (zpravidla je třeba jít přes několik médií) a stručně shrne (max. na A4), k jakému významového posunu ve sdělení původního a odvozeného článku došlo (doporučuji se zaměřit na hlavní, klíčové sdělení obou článků a dále např. na porovnání názvů článků atp.).Práci (tj. původní i odvozený článek v plném znění, případně další mezi-články + kritické zhodnocení na A4) je nutno odevzdat elektronicky NEJPOZDĚJI TÝDEN PŘED vypsaným termínem zápočtu.
Garant
Mgr. Radka Dvořáková
Vyučující
Mgr. Radka Dvořáková