Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Hodnocení ve výuce biologie - didaktické testy (MB180P11)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MB180P11 - Hodnocení ve výuce biologie - didaktické testy, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Okruhy 1. Hodnocení žáků a jeho formy (současné trendy) 2. Slovní hodnocení a jeho využití v přírodopisu a biologii3. Známkovat, či hodnotit slovně v přírodopisu a biologii4. Sebehodnocení a jeho rozvíjení 5. Žákovské portfolio, jeho hodnocení a uplatnění v biologii 6. Vyhodnocování práce žáků pomocí kritérií; metoda I.N.S.E.R.T.7. Chyby a objektivita hodnocení8. Učitelovy subjektivní chyby při hodnocení žáků 9. Může být hodnocení spravedlivé?10.Autoevaluace škol - hlavní oblasti hodnocení činnosti škol, nástroje11.Didaktické testy - vlastnosti, význam, klasifikace testu12.Didaktické testy - typy položek, srovnání, příklady, klady, zápory 13.Didaktické testy - hodnocení testů, analýza položek a chyb14.Nová maturitní zkouška, postavení biologie15.Výzkum TIMSS a PISA, specifika úloh, problémy českých žáků

Literatura

I.Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU BrnoVašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci II.Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, GradaKošťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, PortálSlavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, PortálPařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994III.Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999

Požadavky

Předpokladem pro zkoušku je písemné vypracování komplexní biologické úlohy obsahující 4 - 5 dílčích otázek.Při zkoušce student prokáže:1. znalosti jednotlivých problémových okruhů vymezených sylabem2. orientaci v literatuře související s obsahem předmětu

Garant

doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.

Vyučující

doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.