Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Fyzika polymerů (MC260P15)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MC260P15 - Fyzika polymerů, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Cíl

Porozumění fyzikálním vlastnostem a specifkům chování polymerních materiálů.

Sylabus

MECHANICKÉ VLASTNOSTI POLYMERŮ Deformace polymerů a jejich molekulární mechanismy Elastická (pružná) deformaceViskózní tok Viskoelastická (zpožděně elastická) deformace Plastická (neideální viskoelastická) deformace POLYMERNÍ KOMPOZITY Kompozity s kontinuálními vláknyKompozity s krátkými vlákny Částicové kompozity ZÁKLADNÍ REOLOGICKÉ MODELY VISKOELASTICKÝCH TĚLESKelvinův-Voigtův model; kríp Maxwellův model; relaxace napětí Tuckettův kombinovaný model REOLOGICKÉ MODELY DYNAMICKÝCH EXPERIMENTŮ Dynamický kríp Dynamická relaxace napětí Komplexní modul pružnosti a komplexní viskozita Principy superpozice Lineární viskoelasticita, Boltzmannův princip superpozice Princip superpozice čas -teplota TERMODYNAMIKA KONDENZOVANÝCH POLYMERŮ Termodynamický popis amorfních polymerů Opakování základních statisticko-termodynamických postulátů Statistická termodynamika polymerního řetězce Teorém korespondujících stavů -aplikace na polymeryTermodynamika směsí amorfních polymerů (polymerních blendů) Termodynamické aspekty krystalizace polymerů

Literatura

Fyzika polymerů, B. Meissner, V. Zilvar, SNTL Praha 1987Polymers: Chemistry and Physics of Modern Materials, Cowie JMG., Blackie Academie & Profesionals, London 1997.Makromolekulární chemie, J. Vohlídal, Karolinum Praha 1996 (nový text v přípravě)Materiály IUPAC Polymer Division volně dostupné na www.iupac.org

Požadavky

Zkouška je ústní. Silně akcentováno je skutečné porozumění probrané látce, nikoliv "naučení se" něčeho nazpaměť. Požadováno je též používání správné terminologie a "umění" aplikovat obecné vztahy na řešení příkladů s konkrétními látkami.

Garant

prof. RNDr. Jiří Vohlídal, CSc.