Předmět Efektivní komunikace s veřejností v ochraně přírody a péči o ŽP (MO550C10)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MO550C10 - Efektivní komunikace s veřejností v ochraně přírody a péči o ŽP, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Sylabus
1. Důvody, přínosy a rizika zapojování veřejnosti. Varianty rozhodování a jejich důsledky. Participativní plánování a realizace plánů.2. Komunikace - její funkce, úrovně, cíle, komunikační modely, interpretace sdělení, základní zásady efektivní komunikace, podávání, přijímání a využívání zpětné vazby, sebehodnocení komunikačních dovedností.3. Jak pracovat s různými komunikačními typy (vč. testu).4. Komunikačními triky, asertivní a další typy jednání.5. Úspěšné vyjednávání, rozhovory, předcházení a řešení konfliktů, dosahování dohody, win-win řešení.6. Neverbální komunikace - řeč těla. Jak komunikaci podporovat a jak eliminovat komunikační zlozvyky.7. Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit (možno zařadit praktický nácvik s kamerou).8. Týmová práce - podmínky dobrého fungování týmu, role v týmu, týmové dovednosti, způsoby řízení.9. Analýza stakeholderů - kdo je stakeholderem, jak společně definovat problém, jaký má stakeholder na záležitosti zájem, jak jej motivovat ke spolupráci a jak s ním pracovat.10. Zpracování a realizace Komunikační strategie, budování a udržování partnerství.11. Moderní participativní techniky zapojování veřejnosti, zjišťování názorů a zájmů, aktivizace lidí. 12. Facilitace jako nový způsob vedení diskuse, kulaté stoly a veřejná setkání.13. Prezentace procesu - práce s médii, informace na webových stránkách a další způsoby prezentace.14. Organizační zabezpečení participativního plánování a realizace plánů.15. Příklady dobré praxe.Bloky obsahují teoretickou a praktickou část, ukázky a nácvik příslušných dovedností, testy.
Literatura
Elcome, David, Bains, John: Cesta k úspěchu, IUCN, Český ekologický ústav, Praha 2000Reitschmiedová Alena a kol.: Partnerství pro přírodu, Český ekologický ústav, Praha 2003Community Work Skills Manual, Community Work Training and Associations of Community Workers, 2001, ISBN 1-903925-01-0Wilcox, David: The Guide to Effective Participation, Delta Press, ISBN 1-870298-00-4Weisbord, Marvin R., Janoff, Sandra: Future Search, Berrett-Koehler Publisher, Inc. 1995Kaner, Sam: Facilitator´s Guide to Participatory Decision-Making, New Society Publisher, Canada 2000Participation Works! 21 techniques of community participation for the 21st century, New Economics Foundation, ISBN 1 899407 17 0Smith, Steve, Stenberg, Nicola, Bobry, Helen, Kyprianou, Paul: Make Partnership Work, ICARUS COLLECTIVE LTD.Wates, Nick: Akční plánování, Nadace partnerství 1999Public Participation in Making Local Environmental Decisions, The Aarhus Convention Newcastle Workshop, Good Practice handbook, DETR 2000Mikuláštík, Milan: Komunikační dovednosti v praxi, Grada Publishing, a.s., 2003Pease, Allan: Řeč těla, Portál 2001Kroeger, Otto, Thuesenová, Janet M.: Typologie, TRITON 2004Bradbury, Andrew: Jak úspěšně prezentovat a přesvědčit, Computer Press, Praha 2001Plamínek, Jiří: Řešení konfliktů a umění rozhodovat, ARGO 1994Hermann, Stanislav: Umění přesvědčit a vyjednávat, Grada Publishing, a.s., 2002Adair, John: Efektivní komunikace, Alfa Publishing, s.r.o. Praha, 2004, ISBN: 80-86851-10-9Kolajová, Lenka: Týmová spolupráce, Grada Publishing, a.s., 2006, ISBN: 80-247-1764-6Glegg, Brian, Birch Paul: Teamwork, Computer Press, Praha 2002, ISBN: 80-7226-670-5Smith, Jane: Jak zvyšovat produktivitu týmu, Computer Press, Praha 2000, ISBN: 80-7226-359-5Hayes, Nicky: Psychologie týmové práce, Portál, s.r.o., Praha 2005, ISBN: 80-7178-983-6Plamínek Jiří: Vedení lidí, týmů a firem, Grada Publishing, a.s., 2002, ISBN: 80-247-0403-XEggert, Max, A.: Motivace, Portál, s.r.o., Praha 2005, ISBN: 80-7367-010-0Vysekalová Jitka, Komárková Růžena: Psychologie reklamy, Grada Publishing, a.s., 2002, ISBN: 80-247-0402-1Lilley Roy: Jak jednat s problematickými lidmi, CP Books, Brno 2005, ISBN: 80-251-0687-XMandel, Steve: Jak úspěšně vystupovat, Linde Praha a.s., 1993Kim, Sang, H.: Tisíc a jeden způsob jak motivovat sebe a druhé, Management Press, Praha 2003, ISBN: 80-7261-078-3Khelerová, Vladimíra: Komunikační a obchodní dovednosti manažera, Grada Publishing, a.s., 2006, ISBN: 80-247-1677-1
Požadavky
Aktivní účast na cvičení semináři s min 75% presencí.
Garant
PhDr. Alena Bauerová
Vyučující
PhDr. Alena Bauerová