Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika II (MUS17)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MUS17 - Pedagogika II, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Témata jsou konkretizována takto: Utváření mravního vědomí, postojů a jednání u dětí a dospívajících. Rozvoj hodnotové orientace, podmínky a metody mravní výchovy ve škole. Autorita učitele jako východisko pedagogického působení. Problematika kázně ve škole. Pedagogické aspekty integrace handicapovaných. Společensky nežádoucí jevy u dětí a mládeže a jejich primární, sekundární a terciární prevence. Sociokulturní handicap v podmínkách školního vzdělávání. Systém pomáhajících institucí, problematika sociální opory, sociálně právní ochrana dítěte. Multikulturní výchova a vzdělávání. Motivační dispozice v procesu učení a jejich diagnostika. Práce s chybou a analýza chybného výkonu. Učební styl žáka a možnosti jeho diagnostiky. Metakognice a nácvik metakognitivních strategií.

Literatura

Základní:VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. aj. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava : Amosium servis, 1995Doporučená:BALABÁNOVÁ, H. Zkušenosti se vzděláváním romských dětí. Praha : 1995 DOROTÍKOVÁ, S. (EDITOR). Profesní etika učitelství. Praha : Pedagogická fakulta UK, 2003DUNOVSKÝ, J. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Grada, 1995HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha : Portál, 2004.HRABAL, V.; PAVELKOVÁ, I. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha : SPN, 1989.JEDLIČKA, R., KLÍMA, P., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha : Themis, 2004 JEDLIČKA, R.; KOŤA, J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha : Karolinum, 1999KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. aj. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno : Paido, 2001KREMLIČKOVÁ, M.; NOVOTNÁ, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Praha : SPN, 1997KRYKORKOVÁ, H.; CHVÁL, M. Rozvoj metakognice - cesta k hodnotnějšímu poznání. Pedagogika, 2001, č. 2 (www.metakognice.cz - zde i další texty k problematice metakognice)LORENZOVÁ, J. Etické hodnoty a normy v současných proměnách školy. In:, s. 78-105MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998.MUNKOVÁ, G. Sociální deviace. Praha : Karolinum, 2004ONDRÁČEK, P. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce, podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce nápadně rušivě. Pardubice : Univerzita Pardubice, 1999

Garant

Andrea Běhalová, BA, M.A., Ph.D.doc. PhDr. Hana Kasíková, CSc.

Vyučující

Mgr. Tereza Bariekzahyová, Ph.D.