Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Geografie maloobchodu a spotřeby (MZ340P753)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MZ340P753 - Geografie maloobchodu a spotřeby, Přírodovědecká fakulta, Univerzita Karlova v Praze (UK).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Sylabus

Maloobchod, spotřeba a spotřebitelské služby v rámci studia geografie. Geografie maloobchodu - vývoj a současný stav maloobchodního sektoru. Geografie maloobchodu - změny v prostorové organizace MO, spotřebitelské chování, moderní metody výzkumu.Globalizace maloobchodu - nadnárodní společnosti a jejich strategie, klíčoví hráči na trhu.Spotřebitelské a nákupní chování - typologie spotřebitelů a nakupování, geodemografie, mikrogeografieRetail Impact Assessment - plánování a optimalizace maloobchodních sítí v území. Mikrogeografie maloobchodu - fyzické prostředí maloobchodu, environmentálně-psychologický pohled na nakupování.Spotřebitelská společnost, masová spotřeba, identita spotřebitele, alternativy - pohled sociálních věd a geografieAlternativní potravinové sítě. Geografie spotřeby a metodické přístupy k výzkumu otázek spotřeby. V rámci kurzu jsou zařazeny přednášky odborníků z praxe (služby v územním plánování, současné trendy v maloobchodu).

Literatura

Povinná literatura: BAUMAN, Z. (2007): Consuming Life. Cambridge: Polity Press. BELL, D., VALENTINE, G. (1997): Consuming Geographies. New York: Routledge. JONES, K., SIMMONS, J. (1990): The retail environment. London: Routledge. GUY, C. (2007): Planning for Retail Development: A critical view of the British experience. London: Routledge. TIMOTHY, D. J. (2005): Shopping tourism, retailing and leisure. Clevendon: Channel view publications. + READINGS z přednášek. Doporučená literatura: BERRY, B. J. L. (1967): Geography of Market Places and Retail Distribution. New Jersey: Prentice-Hall. CIMLER, P. (1998): Lokalizace a provoz maloobchodu. Praha: VŠE,. ENGLAND, J. (2000): Retail Impact Assessment: A guide to best practice. London: Routledge. JINDRA, J. (1996): Obchodní firmy. Mezinárodní retailing. Praha: VŠE. LONGLEY, P., CLARKE, G. (1995): GIS for Business and Service Planning. Cambridge: Pearson Professional Ltd. McGOLDRICK, P. J. (1995): Retail marketing. Berkshire: Mc Graw-Hill Book Company. WRIGLEY, N., LOWE, M. (eds.) (1996): Retailing, Consumption and Capital. London: Longman. UNDERHILL, P. (1999): Why we buy: The science of shopping. New York: Simon and Schuster Paperbacks. + další materiály lze nalézt na Moodle předmětu: http://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=739

Požadavky

prezentace zpracování vybraného tématu, readings, aktivní ovládnutí probrané látky, 80 % účast na výuce

Garant

doc. RNDr. Jana Spilková, Ph.D.