Předmět Posouzení životní situace (KKS / 7PŽS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKS / 7PŽS - Posouzení životní situace, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. seminář: Posouzení a jeho úskalí v sociální práci1. lekce: Konstruktivistický přístup k posouzení ŽSK2. lekce: Posouzení jako proces3. lekce: Volba přístupu k posouzení ŽSK2. seminář: Vybrané přístupy k posouzení4. lekce: Existenciální přístup k posouzení ŽSK5. lekce: Antiopresivní přístup k posouzení ŽSK6. lekce Systémové přístupy k posouzení ŽSK7. Psychodynamické přístupy k posouzení ŽSK8. lekce: Behaviorální přístupy k posouzení ŽSK3. seminář: Vybrané přístupy k posouzení9. lekce: Úkolově orientovaný přístup k posouzení ŽSK10. lekce: Přístup orientovaný na řešení problémů k posouzení ŽSK11. lekce: Finalizace úsudku
Získané způsobilosti
- znalost teorií, termínů, konceptů v problematice posouzení- schopnost volit přiměřené teoretické pojetí posouzení (jedno či více)- schopnost volit a použít vhodné metody a techniky posouzení- dovednost provést posouzení- dovednost vedení strukturovaného rozhovoru, dovednost strukturované prezentace.
Literatura
Milner, Judith and O Byrne, Patrick. Assessment in Social Work. Basingstoke: Palgrave, 1998. Holland, Sally. Child and Family Assessment in Social Work Practice. London: Sage. ISBN 2004.Navrátil, Pavel. Posouzení životní situace: úvod do problematiky. Sociální práce, č.1, str.14-86. Musil, L. "ráda bych pomohla, ale?". Brno: Marek Zeman, 2004. Navrátil, Pavel. Reflexivní využití teorie v procesu posouzení. Habilitační práce. Brno: MUNI, 2009.
Požadavky
Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejímzpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).1/ Student zpracuje průběžné testy (max. 100 bodů). 2/ Student provede rozhovor s reálným nebo fiktivním klientem ve fázi sběru dat. V jeho rámci: ? provede rozhovor (20-45 min) ve fázi posouzení (max.10 bodů)? provede přepis a kritické zhodnocení rozhovoru (max.10 bodů)? navrhne hypotézy o situaci, které se opírají o teorie (max.40 bodů)? na základě hypotéz interpretuje situaci a navrhne další postup (max.40 bodů)? rozsah textu cca 1200-1400 slov (bez přepisu rozhovoru)
Garant
Mgr. Miloš Votoupal, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Miloš Votoupal, Ph.D.