Předmět Supervize v organizacích (KKS / 7SOR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKS / 7SOR - Supervize v organizacích, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Historie supervize, pojem supervize, funkce a druhy supervize, supervize ve škole a na pracovišti, rozlišení terapie a supervize, supervize v sociální práci2. Přístupy v supervizi - hledisko reflexivní praxe, hledisko kompetencí, klady a zápory; význam osobního a profesního růstu.3. Motivace k supervizi; požadavky na osobu supervizora, kontinuální vzdělávání, praxe a osobní růst supervizora.4. Interní supervize - přechod od role sociálního pracovníka k roli supervizora, mapa organizace a umístění interního supervizora.5. Náležitosti supervize - vytváření kontraktu (základní pravidla, hranice, důvěryhodnost, očekávání, vztahy), průběžné hodnocení a úpravy, změna supervizora a závěrečné hodnocení.6. Teoretické uvedení (přístupy: praktické teorie, strukturálně- funkcionální přístupy, zaměření na agenturu, proces interakce, feministický přístup), integrativní přístup7. Modely supervize - vývojový (zaměření na sebe, na klienta, na proces, na proces v kontextu)8. Cyklický model (kontrakt, zaměření, prostor, most, shrnutí)9. ? 10. Procesní model supervize (dvojitá matice a 6 modů: obsah supervizního sezení, strategie a intervence, terapeutický vztah, terapeutický proces ? přenos, protipřenos, paralelní proces, dramatický trojúhelník, supervizní vztah, supervizorův vlastní proces)11. Individuální supervize a supervize skupin, supervize týmů, sítí a organizací.12. Syndrom pomáhajících a vyhoření ? faktory, symptomy, důsledky, prevence a obnova pozitivního postoje.13. Transkulturální supervize, výzkum a etické problémy a dilemata supervizora a supervidovaného, etický kodex.
Získané způsobilosti
- znalost aktuálních teorií, termínů, konceptů v oblasti supervize - osvojení si vybraných metod a technik supervize- zdůvodňování interpretace a východisek pro intervenci- práce ve skupině
Literatura
Havrdová. Kompetence v praxi sociální práce. Hawkins, P., Shohet, R. Supervize v pomáhajících profesích.
Požadavky
Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejímzpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)Cílem je získání teoretických vědomostí o supervizi jako součásti sociální práce i jako prostředku systematického rozvoje vlastní odborné kompetence včetně nácviku některých dovedností supervizora. Součástí je reflexe vlastní činnosti a sebereflexe. Absolvent/ka kurzu by měl/a být schopen/a se orientovat v různých přístupech k supervizi, navrhovat odpovídající typ supervize pro určité služby sociální práce (pracoviště) a vybírat příklady na osvětlení dobré praxe, prakticky spolupracovat se supervizorem (včetně spoluvytváření trojstranného supervizního kontraktu a hodnocení poskytované supervize) a citlivě zacházet s etickými problémy a dilematy, které ze supervize vyplynou.
Garant
Mgr. Leoš Zatloukal, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Leoš Zatloukal, Ph.D.