Předmět Teorie managementu kvality v soc. služ. (KKS / TMKSS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKS / TMKSS - Teorie managementu kvality v soc. služ., Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Úvod do studia, plán a způsob výuky kurzu. Požadované studijní materiály. Výstupy a zpětné vazby. Uvedení do tématuKvalita, řízení a měření kvality, kultura kvality, ukazatelé kvalityTeoretická východiska a historický vývoj obecných modelů řízení a hodnocení kvalityModely hodnocení a řízení kvality - ISO, BSC, 2QModely hodnocení a řízení kvality - TQM, EFQMNárodní politika jakosti a evropského sociálního modelu, politika kvality sociálních služeb v různých evropských zemíchKvalita v české legislativě, vývoj a současný stavStandardy kvality sociálních služeb ČROvěřování kvality, metodika inspekcí kvality sociálních služebSebehodnocení v sociálních službáchAnalýza úrovně kvality konkrétní sociální služby
Získané způsobilosti
Student: - zná teoretická východiska a historický vývoj obecných modelů řízení a hodnocení kvality- rozumí základním pojmům jako je kvalita, řízení a měření kvality, kultura kvality, ukazatelé kvality, standardy kvality- zná strukturu, charakteristiky a principy nejrozšířenějších systémů řízení a měření kvality (ISO, TGM, EFQM, BSC, 2Q, CAF)- má přehled o politice kvality sociálních služeb v různých evropských zemích- má podrobnou znalost legislativy vztahující se ke kvalitě sociálních služeb v ČR- dokáže v organizaci prakticky podporovat žádoucí kulturu kvality - rozumí standardům kvality sociálních služeb ČR- dokáže standardy kvality sociálních služeb zavádět do praxe- ovládá nástroje sledování a hodnocení kvality a odstraňování nedostatků- zná pravidla a metodiku isnpekce kvality sociálních služeb
Literatura
Bednář, M. Manuál zavádění standardů kvality sociálních služeb do praxe. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-260-0086-0.Nenadál, J. a kol. Moderní systémy řízení jakosti. Quality management. Praha, 2002. Kol. autorů. Standardy kvality sociálních služeb. Výkladový sborník pro poskytovatele. Praha, 2008.
Požadavky
Prezenční studium:Pochopení obsahu učiva a reflexe praxe bude procvičena prostřednictvím průběžných cvičení. Schopnost aplikace bude ověřena na modelových příkladech, řešení praktických situací. Účast na cvičeních je povinná.Zkouška má dvě části. První je odevzdání 2 písemných prací na požadované úrovni, a to v průběhu celého semestru. Druhou je písemný test.Písemné práce:Vybraný model hodnocení kvality a standardy kvality sociálních služeb ČR, srovnávací studie, rozsah 8000 - 11000 znaků (včetně mezer)Naplňování vybraných standardů kvality konkrétní sociální služby, analýza, rozsah 13000 - 16000 znaků (včetně mezer, bez příloh).Kombinované studium: Zkouška má dvě části. První je odevzdání 2 písemných prací na požadované úrovni, a to v průběhu celého semestru. Druhou je písemný test.Písemné práce:Vybraný model hodnocení kvality a standardy kvality sociálních služeb ČR, srovnávací studie, rozsah 8000 - 11000 znaků (včetně mezer)Naplňování vybraných standardů kvality konkrétní sociální služby, analýza, rozsah 13000 - 16000 znaků (včetně mezer, bez příloh).
Garant
Mgr. Martin Bednář, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Martin Bednář, Ph.D.Mgr. Martin Bednář, Ph.D.