Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář k bakalářské práci I (KKV / 4SBP1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / 4SBP1 - Seminář k bakalářské práci I, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pedagogická psychologie jako věda, metodika2. Učitelská profese, psychologické aspekty vedení žáků3. Učení4. Motivace v procesu učení, poznávací motivace, výkonová motivace5. Sebesystém, sebepojetí žáka, potřeby žáků6. Odměny, tresty7. Hodnocení8. Individuální zvláštnosti učení, práce s postiženým žákem, práce s talentovaným žákem9. Sociální dovednosti10. Emoce ve škole, šikana ve škole11. Výchova k hodnotám a smyslu života

Získané způsobilosti

Studenti budou schopni se orientovat v nejdůležitějších teoriích a tématech pedagogické psychologie (učitelská profese, motivace, potřeby žáků, hodnocení, individuální zvláštnosti učení, kognitivní učební styly ...). Získané poznatky budou studenti aplikovat do praxe.

Literatura

Slavin, R. E. (2012). Educational psychology: theory and practice. Boston, Mass: Pearson. ECO, U. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc, 1997. Miller, M. D., Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (2013). Measurement and assessment in teaching. Boston, Mass: Pearson. Dařílek, P., & Kusák, P. (2001). Pedagogická psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého. Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., Nolen-Hoeksema, S., Herman, E., Petržela, M., & Brejlová, D. (2003). Psychologie. Praha: Portál. Heidbrink, H., & Müller, O. (1997). Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál. Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. Child, D. (2004). Psychology and the teacher. London: Continuum. Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. Krejčířová, D., & Langmeier, J. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.

Požadavky

Aktivní účast na výuce. Úspěšné absolvování písemného testu (minim. 70%). Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)

Garant

doc. Dr. Ludvík Dřímal, Th.D.Mgr. Marcela Fojtíková Roubalová, PhD.Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.PhDr. Jiří Pospíšil, Ph.D.Mgr. Helena Pospíšilová, Ph.D.PhDr. Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D.doc. Dr. Rudolf Smahel, Th.D.Mgr. Petra Sobkováprof. Ing. Mgr. et Mgr. Peter Tavel, Ph.D.PhDr. Ing. LUDMILA Siarda Trochtová