Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální pedagogika II (KKV / 6SP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / 6SP2 - Sociální pedagogika II, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hlavními tématy jsou:1. Metody činnosti sociální pedagogiky.2. Prevence - základní terminologie, typologie prevence,cílové skupiny preventivních programů. Zásady efektivní primární prevence. -3. Prevence - Minimální školní preventivní program - jeho charakteristika, příprava, evaluace.4. Výchova v multikulturní společnosti jako aktuální téma.5. Situace národnostních menšin v České republice a jejich sociální vyloučení.6. Migrace a (i)migranti v České republice.7. Migrace a (i)migranti v České republice - Uprchlíci a azylanti na území České republiky.8. Multikulturní výchova.

Získané způsobilosti

Po absolvování tohoto předmětu budou studující znát a umět vhodně používat různé druhy metod sociálně výchovných činností.Dále studenti porozumí preventivní funkci v sociální pedagogice, neboť definují, správně vysvětlí druhy prevence a budou schopni dle analýzy prostředí aplikovat druhy prevence pro děti a mládež do praxe a vytvořit pro tyto skupiny vhodné preventivní aktivity (včetně Minimálního preventivního programu), výběr těchto aktivit a didaktické zpracování budou umět zdůvodnit.Na základě prostudování tématu týkajícího se výchovy v multikulturní společnosti budou studující schopni definovat základní pojmy multikulturní výchovy a rozumět jim. Dále budou schopni porozumět situaci migrantů a příslušníků menšin u nás a ve světě a tvořivě s těmito informacemi pracovat k podpoře interkulturního vzdělávání (výchovy) děti a mládeže ve své praxi. Na základě filmů a autentických článků budou umět zhodnotit životní situaci příslušníků jiného etnika, náboženství apod., posoudit svoje pocity, vztah k tomuto problému a tvořivě s tím pracovat při další práci sociálního pedagoga.

Literatura

KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk, prostředí, výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.& Jedlička, R. (2004). Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis. KLAPILOVÁ, S. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Olomouc: UP, 1996. BORKERT, M., BOSWICK, W., HECKMANN, F. aj. (2007). Local integration policies for migrants in Europe. Luxembourg. Šišková, T. Menšiny a migranti v ČR. Praha, 2001. & Drbohlav, D. (2010). Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme?. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Průcha, J. (2006). Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. V Praze: Triton. Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.) (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga. Navrátil, P. (2003). Romové v české společnosti. Praha: Portál. Šišková, T. et al. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha: Portál, 2001.

Požadavky

- Aktivní účast na seminářích (studentovi se tolerují pouze tři hodiny(3x45 min) absence, do nich se však započítávají také návštěvy u lékaře, či nemoc. V případě, že student bude na seminářích chybět více než třikrát, musí si předmět zapsat znovu, neboť nebude připuštěn k zápočtu), studenti jsou také povinni aktivně participovat na seminářích a číst doporučenou literaturu.- odevzdání úkolů přes portál Edis (požadavky budou zadány v edisu a také sděleny na první hodině semináře, student musí odevzdat cvičícímu úkoly do dne 30.4.2013. V případě neodevzdání úkolů či jejich neuznání, nemůže být student připuštěn ke zkoušce), - alespoň 70% úspěšnost na zkouškovém testu.Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf).

Garant

Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.