Předmět Pedagogická psychologie (KKV / 8PP)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / 8PP - Pedagogická psychologie, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pedagogická psychologie a její postavení v systému psychologických věd2. Kognitivní procesy a zpracovávání informací3. Žák a učení4. Žák a učitel v pedagogických situacích5. Hodnocení výkonu žáka6. Motivace7. Tvořivost8. Emoce9. Kooperace10. Sociální klima školy a třídy
Získané způsobilosti
Studenti budou schopni se orientovat v nejdůležitějších teoriích a tématech pedagogické psychologie (učitelská profese, motivace, potřeby žáků, hodnocení, individuální zvláštnosti učení, kognitivní učební styly ...). Získané poznatky budou studenti aplikovat do praxe.
Literatura
Slavin, R. E. (2012). Educational psychology: theory and practice. Boston, Mass: Pearson. Miller, M. D., Linn, R. L., & Gronlund, N. E. (2013). Measurement and assessment in teaching. Boston, Mass: Pearson. Dařílek, P., & Kusák, P. (2001). Pedagogická psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého. Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. Atkinson, R. L., Atkinson, R. C., Smith, E. E., Bem, D. J., Nolen-Hoeksema, S., Herman, E., Petržela, M., & Brejlová, D. (2003). Psychologie. Praha: Portál. Heidbrink, H., & Müller, O. (1997). Psychologie morálního vývoje. Praha: Portál. Čáp, J., & Mareš, J. (2007). Psychologie pro učitele. Praha: Portál. Fontana, D., & Balcar, K. (2010). Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha: Portál. Child, D. (2004). Psychology and the teacher. London: Continuum. Plháková, A. (2004). Učebnice obecné psychologie. Praha: Academia. Krejčířová, D., & Langmeier, J. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing.
Požadavky
Aktivní účast na výuce. Splnění zadaných úkolů. Úspěšné absolvování písemného testu (minim. 70%). Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)
Garant
PhDr. Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D.Mgr. Petra Sobková