Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika doučování (KKV / MDO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / MDO - Metodika doučování, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Doučování lze vnímat jeden z možných způsobů jak aplikovat inkluzivní principy vzdělávání. Sociální pedagog tak může ve své praxi doučování využít jako prostředku, který pomáhá předcházet vylučování žáků z různých příčin selhávajících ve vzdělávání. Doučování tak může být prostředkem k ovlivnění sebepojetí žáka, k posílení sebedůvěry, silných stránek a kompetencí žáka, ale také jako prostředek podpory, který umožní těmto dětem zažít nejen úspěch ve vzdělávacím procesu. Pro praktickou realizaci doučování je pro studenty sociální pedagogiky nezbytné seznámit s jeho základními aspekty jako jsou teoretická východiska doučování a nerovnosti ve vzdělání, formy doučování, cílové skupiny doučování, školní programy doučování. Součástí předmětu je také praktická aplikace získaných znalostí formou doučování žáků s konkrétními obtížemi ve vzdělávacím procesu (10 hodin).

Získané způsobilosti

- schopnost orientovat se v problematice metodických aspektů doučování- kompetence aplikovat a využívat praktické postupy doučování - schopnost vytvářet individuální projekty doučování pro žáky s konkrétními obtížemi ve vzdělávacím procesu

Literatura

Hajská, M. Analýza kurzů multikulturní výchovy pro budoucí pedagogy na českých vysokých školách. Nikolai, T., Sedláčková, P. Příběhy ze špatné čtvrti aneb jak pracovat s tématem segregace nejen ve školách. Dobešová, K. Kusá, O. Školní a mimoškolní doučování.

Požadavky

- aktivní účast na cvičeních- studenti vytvoří zprávu z realizovaného doučování, charakterizují vzdělávací problém žáka, definují zvolené metody a postupy, popíší změny v aktuální výukové situaci žáka

Garant

PhDr. Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D.Mgr. Petra Sobková