Předmět Mediální výchova (KKV / MV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / MV - Mediální výchova, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
V současné době hrají média v životě člověka důležitou socializační roli, která často zastíní působení rodiny a školy. Proto je důležité, aby sociální pedagog rozuměl, co je to mediální gramotnost a jak jí dosáhnout - především u různých cílových skupin sociální pedagogiky (tj. např. u dětí a mládeže, dospělých a také seniorů v rámci celoživotního vzdělávání). Sociální pedagog si v tomto předmětu prohloubí své znalosti, jež získal během bakalářského studia o působení klasických sdělovacích prostředků a internetu a jejich mediálních rizik.Na základě získaných znalostí a dovedností v rámci mediální gramotnosti bude schopen navrhnout příslušné aktivity vhodné k prevenci mediálních rizik u různých skupin sociální pedagogiky.
Získané způsobilosti
- rozšířená teoretická znalost prostředí, v němž působí masmédia, pro praxi v oblasti sociální pedagogiky- osobnostní rozvoj a kompetence v oblasti mediální gramotnosti - kompetence k tvorbě a plánování konkrétních aktivit a programů vedoucích ke zvýšení mediální gramotnosti u cílových skupin sociální pedagogiky a k prevenci mediálních rizik
Literatura
Labischová, D. Didaktika mediální výchovy. Kozák, V. Marketingová komunikace. Jirák, J., Köpplová, B. Média a společnost. Praha: Portál, 2003. Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Bryant, J., Oliver, M. B. Media Effects: Advances in Theory and Research. Jirák, J. Média pod lupou. Niklesová, E., Bína, D. Mediální gramotnost a mediální výchova. Jirák, J., Wolák, R. Mediální gramotnost: nový rozměr vzdělávání. Vysekalová, J. Psychologie reklamy. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.Ftorek, J. Public relations jako ovlivňování mínění. 3. rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3926-7.Svoboda, V. Public relations moderně a účinně. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.Scheibe, C.L., Rogow, F. The Teacher´s Guide to Media Literacy. Musil, J. Úvod do sociální a masové komunikace. Praha, 2005. McQail, D. Úvod do terorie masové komunikace. Mičienka, M. - Jirák, J. Základy mediální výchovy. Praha: Portál, 2007.
Požadavky
Student vytvoří soubor aktivit, jež povedou k prevenci určeného mediálního rizika u dané skupiny sociální pedagogiky (děti, mládež, specifické skupiny dospělých).Student si vybere konkrétní skupinu a zkusí navrhnout kurz Mediální výchovy pro tuto skupinu s určitými aktivitami, cíle daného kurzu s výběrem aktivit představí před ostatními a to 16. prosince 2015. Celý kurz zašle coby práci do Edisu a to do 15. února 2016.
Garant
Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.