Předmět Pedagogická diagnostika (KKV / PD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / PD - Pedagogická diagnostika, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
- Pedagogická diagnostika - historie, paradigmata, pedagogická diagnóza, předmět pedagogickédiagnostiky, proces pedagogické diagnostiky- Strategie v pedagogické diagnostice- Metody v pedagogické diagnostice- Diagnostika jednotlivých oblastí (školní zralost, učitel a žák, autodiagnostika učitele,specifické poruchy chování, specifické poruchy učení, rodinné prostředí, sociální klima školnítřídy, projektivní metody)
Získané způsobilosti
Studenti získají základní znalosti a dovednosti využitelné v pedagogicko-diagnostickém procesu. Studenti budou znát základní strategie a metody v pedagogické diagnostice. Orientují se v diagnostice vybraných oblastí.
Literatura
Hrabal, V., & Hrabal, V. (2002). Diagnostika: pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum. Chráska, M. (1999). Didaktické testy: příručka pro učitele a studenty učitelství. Brno: Paido. Mertin, V., & Krejčová, L. (2012). Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada. Spáčilová, H. (2009). Pedagogická diagnostika v primární škole. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. Dittrich, P. (1993). Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany: H&H. Zelinková, O. (2000). Poruchy učení. Praha: Portál. Svoboda, M., Krejčířová, D., & Vágnerová, M. (2009). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. Train, A. (1997). Specifické poruchy chování a pozornosti. Praha.
Požadavky
- aktivní účast na výuce (3 možné absence - do nich se však započítávají také návštěvy u lékaře, či nemoc)- splnění zadaných úkolů v předem stanoveném datuDLOUHÝ ÚKOL - seminární práce vypracovaná na základě praktického užití vybrané diagnostické metody Seminární práci je nutno odevzdat nejpozději do 31.12.2014TEST Z PŘEDMĚTU (pro získání zápočtu z předmětu) - k úspěšnému splnění je potřeba získat 70% z celkového počtu bodůKOLOKVIUMKe kolokviu je nutno se řádně přihlásit přes Univerzitní portál UP. Student je povinen pracovat se studijní oporou k předmětu po jejím zpřístupnění v e-learningovém prostředí EDIS (edis.upol.cz/cmtf)
Garant
Mgr. Petra Sobková
Vyučující
Mgr. Petra Sobkováprof. Ing. Mgr. et Mgr. Peter Tavel, Ph.D.