Předmět Supervizní seminář (KKV / SSE)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / SSE - Supervizní seminář, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Supervizní seminář navazuje na předmět Podpora pedagogických pracovníků. Seznamuje studenty s konkrétními postupy v rámci supervize - přímá účast supervizora při práci pracovníka, používání video a audio záznamů, písemná kazuistika, hraní modelových situací ve skupině, využívání skupinové dynamiky. Prakticky seznamuje studenty s technikami supervize. Tento seminář bude zaměřen na zprostředkování praktické zkušenosti s následujícími technikami - hraní rolí, kresba, modelování, psychodrama, sousoší, řízená diskuze, balintovské skupiny atd.
Získané způsobilosti
- schopnost orientovat se v technikách užívaných v supervizi- osobní zkušenost a prožitek z vybraných technik supervize
Literatura
Carroll, M., Tholstrupová, M. Integrativní přístupy k supervizi. HAVRDOVÁ, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha, 1999. ISBN 80-902081-8-5.Reiman, A. J., Thies-Sprinthall, L. Mentoring and supervision for teacher development. Řezníček, I. Metody sociální práce. Praha: Slon, 1994. ISBN 80-85850-00-1.Šimek, A., Špatz, M. Supervize. Kopřiva, K. Supervize práce v neziskové organizaci. Hawkins, P., Shohet, R., & Hartlová, H. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.Coppola, A. J., Scricca, D. B., Connors, G. E. Supportive supervision: becoming a teacher of teachers. Nolan, J. F., Hoover, L. A. Teacher supervision and evaluation: theory into practice. ÚLEHLA, I. Umění pomáhat.
Požadavky
- aktivní účast na seminářích- ve skupinové diskuzi na základě kazuistiky vybrat, navrhnout a zdůvodnit aplikaci konkrétní techniky supervize
Garant
PhDr. Mgr. Petra Potměšilová, Ph.D.Mgr. Petra Sobková