Předmět Základy andragogiky (KKV / ZA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KKV / ZA - Základy andragogiky, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsahem předmětu Základy andragogiky jsou: základními pojmy ve vzdělávání dospělých, vývoj vzdělávání dospělých, zvláštnosti vzdělávání dospělých, profil lektora, organizační formy a metody VD, distanční formy VD, profesní vzdělávání, péče o lidské zdroje, rekvalifikace a rekvalifikační vzdělávání. V neposlední řadě specifikuje role sociálního pedagoga ve VD a také úlohu masmédií ve VD.
Získané způsobilosti
Na základě tohoto předmětu by studující měli definovat současné pojetí andragogiky a její vztah k sociální pedagogice a rovněž si zapamatovat základní andragogické pojmy a rozumět (tj. definovat a na základě příkladů vysvětlit) jim. Správně vysvětlí druhy vzdělávání dospělých (školní, zájmové, občanské, profesní vzdělávání dospělých) a roli lektora (či jiného vzdělavatele v něm - v tomto směru studenti budou schopni nejen rozumět postupu práce vzdělavatele dospělých v oblasti metod a forem výuky, ale také budou schopni diskutovat, interpretovat vhodné chování vzdělavatele s různými skupinami dospělých a umět použít metody a formy v praxi s vybranou skupinou dospělých, což bude natrénováno s tutorem na tutoriálu a společně analyzováno). Zároveň studenti určí možnosti současného pojetí distanční formy vzdělávání dospělých. Také budou schopni vlastní formou vyjádřit základní pojmy v personalistice a na případových studích během tutoriálů analyzují problémy personálních ředitelů (v oblasti přijímacích pohovorů a také problémů se zaměstanci) a na základě této analýzy vytvoří a zároveň si obhájí vlastní postup v takové situaci.Během studia tohoto předmětu rovněž porozumí zájmovému vzdělávání a jeho roli v životě dospělého a také definují vzdělávání seniorů. Zároveň budou schopni pochopit vliv masmédií na vzdělávání a výchovu dospělých a definovat pojmy jako např. mediální gramotnost, budou schopni posoudit působení ze strany médií na dospělou populaci.
Literatura
Bočková, V., Petřková, A., Komenda, S., & Jochmann, V. (1995). Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého. Beneš, M. (2008). Andragogika. Praha: Grada Publishing. BEDNAŘÍKOVÁ, I. Kapitoly z andragogiky 1. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1355-8.BEDNAŘÍKOVÁ, I. Kapitoly z andragogiky 2. Olomouc, 2006. ISBN 80-244-1193-8.BOČKOVÁ, V. Vzdělávání - průvodní jev života. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0441-9.PALÁN, Z. Základy andragogiky. Praha, 2003. ISBN 80-86723-03-8.
Požadavky
- Aktivní účast na seminářích (studentovi se tolerují pouze dvě absence, do nich se však započítávají také návštěvy u lékaře, či nemoc. V případě, že student bude na seminářích chybět více než dvakrát, musí si předmět zapsat znovu, neboť nebude připuštěn k testu), - příprava a četba zadaných materiálů (student si připraví doma zadanou četbu, je schopen o ní na seminářích diskutovat. Pokud student nebude v hodinách aktivní, nenachystá si zadané úkoly, nemůže být připuštěn ke kolokviu). - alespoň 70% úspěšnost na testu.
Garant
Mgr. Milena Öbrink Hobzová, Ph.D.