Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Umělecké dílo jako mystagogie II (KSV / UDM2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSV / UDM2 - Umělecké dílo jako mystagogie II, Cyrilometodějská teologická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Rozepsání předmětu podle hodin (jedna z možných variant):13. Podstata uměleckého díla (III.) - říše za zrcadlem - prostor a čas vnímatele a uměleckého díla.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Hieronymus Bosch" (Reálné + nereálné: tvoření - stvoření)14. Symbol a význam předmětu jako filmové rekvizity.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Archidioecesis Olomucensis" (Duchovní časoprostor předmětu)15. Mizanscéna (I.) a její významový smysl a podstata. (Časoprostor uměleckého díla I.)Komentovaná projekce a analýza filmu: "Anima Mundi" (čas a prostor jako znak).16. Mizanscéna (II.) a její významový smysl a podstata. (Časoprostor uměleckého díla II.)Komentovaná projekce a analýza filmu: "Lekce temnoty" (skrytý obraz jako subjektivní realita)17. Herec a jeho možné herectví (I.) Dva základní typy filmového herectví - charakterní a psychologické.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Jana Rybářová" (Duchovní jedinečnost osobnosti)18. Herec a jeho možné herectví (II.) Jiné typy herectví. Pantomima, tanec-balet, animovaná bytost.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Kaguyahime" (Neverbální herectví pohybu a gesta)19. Pohyb ve filmu, jeho koncepce a významy (I.) Dramaturgická spirála a dramaturgická pavučina.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Ladomírske morytáty a legendy" (Základní pohyb v lidském životě: zrození-láska-smrt)20. Pohyb ve filmu, jeho koncepce a významy (II.) Vnitřní stav "pohybující se" skutečnosti.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Abstraktní film" (Otázky průniků časů)21. Barva ve filmu (I.) Základní definice a pokus o nalezení významu.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Červený balónek" a "Řeč barev" (Barva a její časoprostorová forma)22. Barva ve filmu (II.)Komentovaná projekce a analýza filmu: "Různé abstraktní filmy" (Vizualita významu)23. Zvukové řešení filmu (I.) Hudba. Její formální polohy a význam.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Prameny hudby - Píseň Země" (Návraty k pramenům tvořivosti)24. Zvukové řešení filmu (II.) Slovo. Šumy a ruchy. Jejich formální polohy a význam.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Africké Sanctus" (Rituální adorace bytí - zpěv)25. Animovaný film. Přirozená esteticko-existenční alternativnost bytí. Fundamentální poloha uměleckého filmu.Komentovaná projekce a analýza filmu: "Pohádka pohádek" (Význam animovaného časoprostoru).

Získané způsobilosti

Základní přehled souvislostí o duchovních principech, které vstupovaly do uměleckého díla během historického a společenského vývoje člověka.

Literatura

Suchánek, V. A vdech duši živou .. Olomouc, 2004. Carpa, F. Bod obratu. Praha, 2002. Bordwell, D., Thompsonová, K. Dějiny filmu. Praha, 2007. Bordwell, D., Thompsonová, K. Film Art: An Introduction. McGraw-Hill Companies, 2003. Baleka, J. Modř barva mezi barvami. Praha, 1999. Blažejovský, J. Spiritualita ve filmu. Brno, 2007. Suchánek, V. Topografie transcendentních souřadnic filmového obrazu. Olomouc, 2002.

Požadavky

Absolvování přednášek a projekcí, 80% účast.

Garant

doc. PhDr. Vladimír Suchánek, Ph.D.