Předmět Pedagogika čínštiny (ASH / JX)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ASH / JX - Pedagogika čínštiny, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Sylabus:1. Úvod:a. celosvětový vývoj zájmu o studium čínštinyb. cílové skupiny a s tím spojená organizace výukyc. asociace učitelů čínštiny (Evropa, Asie, Amerika)d. odborná periodika věnující se TCFLe. úrovně a certifikáty úrovní znalosti čínštiny (CEFR, ACTFL, OPI, HSK, TOCFL)f. kompetence vs performance, komunikativní a gramatická kompetence2. Učení se cizím jazykům Ia. výukové metody:i. gramaticko-překladová metoda (Grammar-Translation Method)ii. přímá metoda (Direct Method)iii. audio-orální metoda (Audio-Oral Approach)3. Učení se cizím jazykům IIa. výukové metody:iv. TPR, sugestopedie, Silent Wayv. přirozená metoda (Natural Approach)vi. komunikativní metoda (Communicative Language Teaching)b. Task-based approach, Content-based approach4. Výukové materiály, výukový plána. současná nabídka učebnic na trhub. způsob výběru učebnicc. příprava výuky, role učitele5. Výuka fonetikya. transkripční systémyb. srovnání fonetiky češtiny a čínštinyc. problematické hlásky a způsoby nácvikud. výuka tónů6. Výuka gramatiky čínštinya. principy uspořádání gramatických jevů ve výuceb. výklad gramatiky7. Výuka konverzacea. role konverzace ve výuceb. typy konverzačních cvičení8. Výuka čínských znakůa. typy znakůb. tahy, prvky, uspořádání prvkůc. přístupy ve výuce9. Čtení, poslech, psaní a překlady ve výuce čínštinya. pasivní a aktivní čteníb. poslechový nácvik a jeho role ve výucec. vytváření textů v cizím jazyced. překladové cvičení10. Kultura a jazyka. čínská kultura ve výuceb. performed culture11. Multimédia ve výuce čínštinya. internetb. video, nahrávkyc. elektronické slovníky, zdroje12. Hodnocení, testovánía. způsoby testováníb. vyhodnocení testů
Získané způsobilosti
Absolvent kurzu by měl být schopen vhodně aplikovat teoretické poznatky výuky cizího jazyka v praxi, tj. vyhodnotit specifické požadavky studenta, vhodně vybrat výukovou metodu i učební materiál, přistupovat k výuce čínštiny systematicky, logicky a vnímat ji v kontextu kulturního specifika.
Literatura
Lightbown, P., & Spada, N. M. How languages are learned. Oxford University Press, 2006. Kubler, C. C. NFLC guide for basic Chinese language programs. Ohio State University, National East Asian Languages Resource Center. , 2006. Xing, J. Z. Teaching and learning Chinese as a foreign language: a pedagogical grammar. Hong Kong University Press, 2006. Larsen-Freeman, D. Techniques and principles in language teaching. Oxford University Press, 2000.
Požadavky
Pro zápočet je požadováno vypracování zadaných průběžných úkolů.Závěrečné koloquium - simulace výuky.
Garant
Mgr. Michaela Zahradníková
Vyučující
Mgr. Michaela Zahradníková