Předmět Audioorální cvičení 5 (ASH / KY5)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ASH / KY5 - Audioorální cvičení 5, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cílem tohoto cvičení realizovaného po čtyřech hodinách týdně pod vedením rodilého mluvčího, docenta či profesora čínského jazyka je dále prohlubovat znalosti a schopnosti získané v kurzech Audioorální cv. 1, 2, 3 a 4, tzn. dále prohlubovat schopnost realizace a porozumění čínskému mluvenému textu společně s dovedností na promluvu pohotově reagovat. Zejména je zde kladen důraz na rozšiřování slovní zásoby z oblastí každodenního života a rozšiřování znalosti konverzačních vazeb. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojovali do hodin vlastními dotazy, odpověďmi na dotazy vyučujícího i realizací vlastních textů. To vše opět na základě stejných konverzačních okruhů ve stejném sledu, jako tomu bylo v prvním ročníku. Tento přístup umožňuje současně s probíráním nové látky opakování látky již dříve probrané. Namísto české učebnice je však již užívána učebnice čínská. S rostoucími jazykovými dovednostmi jsou studenti seznamováni i s jazykovou kulturou moderního čínského jazyka v čínštině. Zápočet je udělován za aktivní účast na hodinách, průběžné vypracovávání mluvních a písemných domácích cvičení a závěrečného ústního pohovoru.Tento předmět byl inovován v rámci projektu Inovace oboru čínská filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na uplatnění absolventů v praxi, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0289. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Získané způsobilosti
Cílem tohoto cvičení realizovaného po čtyřech hodinách týdně pod vedením rodilého mluvčího, docenta či profesora čínského jazyka je dále prohlubovat znalosti a schopnosti získané v kurzech Audioorální cv. 1, 2, 3 a 4, tzn. dále prohlubovat schopnost realizace a porozumění čínskému mluvenému textu společně s dovedností na promluvu pohotově reagovat. Zejména je zde kladen důraz na rozšiřování slovní zásoby z oblastí každodenního života a rozšiřování znalosti konverzačních vazeb. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojovali do hodin vlastními dotazy, odpověďmi na dotazy vyučujícího i realizací vlastních textů.
Literatura
QIU Zhipu. Shuo Shenme He Zenme Shuo? (Co říct a jak?). ŠVARNÝ, Oldřich. Hovorová čínština v příkladech 1-4. UHER, David a LIU Xuemin, Jakub Vykoukal. Učebnice čínské konverzace. ŠVARNÝ, Oldřich a David Uher. Úvod do studia hovorové čínštiny.
Požadavky
Aktivní účast na hodináchPříprava na hodinyÚstní zkouška na konci semestru
Garant
Mgr. David Uher, PhD.
Vyučující
Mgr. David Uher, PhD.Yixuan Jandová chen, M.A.Mgr. Tereza SlaměníkováMgr. David Uher, PhD.