Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Audioorální cvičení 4 (ASH / XKY4)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ASH / XKY4 - Audioorální cvičení 4, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Cílem tohoto cvičení realizovaného po čtyřech hodinách týdně pod vedením rodilého mluvčího, docenta či profesora čínského jazyka je dále prohlubovat znalosti a schopnosti získané v kurzech Audioorální cv. 1, 2 a 3, tzn. dále prohlubovat schopnost realizace a porozumění čínskému mluvenému textu společně s dovedností na promluvu pohotově reagovat. Zejména je zde kladen důraz na další rozšiřování slovní zásoby z oblastí každodenního života a rozšiřování znalosti konverzačních vazeb. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojovali do hodin vlastními dotazy, odpověďmi na dotazy vyučujícího i realizací vlastních textů. To vše opět na základě stejných konverzačních okruhů ve stejném sledu, jako tomu bylo v prvním ročníku. Tento přístup umožňuje současně s probíráním nové látky opakování látky již dříve probrané. Studenti také v praxi procvičují jevy probrané v kurzech Prosodie a Gramatiky. Namísto české učebnice je však již užívána učebnice čínská. S rostoucími jazykovými dovednostmi jsou studenti seznamováni i s jazykovou kulturou moderního čínského jazyka v čínštině. Cvičení je ukončeno ústní zkouškou a v jejím hodnocení se zohledňuje i aktivní účast na hodinách v průběhu semestru a průběžné vypracovávání mluvních a písemných domácích cvičení.Tento předmět byl inovován v rámci projektu Inovace oboru čínská filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na uplatnění absolventů v praxi, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0289. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Získané způsobilosti

Cílem tohoto cvičení realizovaného po čtyřech hodinách týdně pod vedením rodilého mluvčího, docenta či profesora čínského jazyka je dále prohlubovat znalosti a schopnosti získané v kurzech Audioorální cv. 1, 2 a 3, tzn. dále prohlubovat schopnost realizace a porozumění čínskému mluvenému textu společně s dovedností na promluvu pohotově reagovat. Zejména je zde kladen důraz na další rozšiřování slovní zásoby z oblastí každodenního života a rozšiřování znalosti konverzačních vazeb. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojovali do hodin vlastními dotazy, odpověďmi na dotazy vyučujícího i realizací vlastních textů.

Literatura

ŠVARNÝ, Oldřich. Hovorová čínština v příkladech 1-4. UHER, David a LIU Xuemin, Jakub Vykoukal. Učebnice čínské konverzace. ŠVARNÝ, Oldřich a David Uher. Úvod do studia hovorové čínštiny. Shiyong Hanyu Huihua 4. Shanghai: Waiyu Jiaoyu Chubanshe 1987.

Požadavky

Cvičení je ukončeno ústní zkouškou a v jejím hodnocení se zohledňuje i aktivní účast na hodinách v průběhu semestru a průběžné vypracovávání mluvních a písemných domácích cvičení.

Garant

Mgr. Tereza Slaměníková

Vyučující

Mgr. Tereza Slaměníková