Předmět Audioorální cvičení 4 (ASH / XKY4)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu ASH / XKY4 - Audioorální cvičení 4, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Cílem tohoto cvičení realizovaného po čtyřech hodinách týdně pod vedením rodilého mluvčího, docenta či profesora čínského jazyka je dále prohlubovat znalosti a schopnosti získané v kurzech Audioorální cv. 1, 2 a 3, tzn. dále prohlubovat schopnost realizace a porozumění čínskému mluvenému textu společně s dovedností na promluvu pohotově reagovat. Zejména je zde kladen důraz na další rozšiřování slovní zásoby z oblastí každodenního života a rozšiřování znalosti konverzačních vazeb. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojovali do hodin vlastními dotazy, odpověďmi na dotazy vyučujícího i realizací vlastních textů. To vše opět na základě stejných konverzačních okruhů ve stejném sledu, jako tomu bylo v prvním ročníku. Tento přístup umožňuje současně s probíráním nové látky opakování látky již dříve probrané. Studenti také v praxi procvičují jevy probrané v kurzech Prosodie a Gramatiky. Namísto české učebnice je však již užívána učebnice čínská. S rostoucími jazykovými dovednostmi jsou studenti seznamováni i s jazykovou kulturou moderního čínského jazyka v čínštině. Cvičení je ukončeno ústní zkouškou a v jejím hodnocení se zohledňuje i aktivní účast na hodinách v průběhu semestru a průběžné vypracovávání mluvních a písemných domácích cvičení.Tento předmět byl inovován v rámci projektu Inovace oboru čínská filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci se zaměřením na uplatnění absolventů v praxi, reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0289. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Získané způsobilosti
Cílem tohoto cvičení realizovaného po čtyřech hodinách týdně pod vedením rodilého mluvčího, docenta či profesora čínského jazyka je dále prohlubovat znalosti a schopnosti získané v kurzech Audioorální cv. 1, 2 a 3, tzn. dále prohlubovat schopnost realizace a porozumění čínskému mluvenému textu společně s dovedností na promluvu pohotově reagovat. Zejména je zde kladen důraz na další rozšiřování slovní zásoby z oblastí každodenního života a rozšiřování znalosti konverzačních vazeb. Studenti jsou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojovali do hodin vlastními dotazy, odpověďmi na dotazy vyučujícího i realizací vlastních textů.
Literatura
ŠVARNÝ, Oldřich. Hovorová čínština v příkladech 1-4. UHER, David a LIU Xuemin, Jakub Vykoukal. Učebnice čínské konverzace. ŠVARNÝ, Oldřich a David Uher. Úvod do studia hovorové čínštiny. Shiyong Hanyu Huihua 4. Shanghai: Waiyu Jiaoyu Chubanshe 1987.
Požadavky
Cvičení je ukončeno ústní zkouškou a v jejím hodnocení se zohledňuje i aktivní účast na hodinách v průběhu semestru a průběžné vypracovávání mluvních a písemných domácích cvičení.
Garant
Mgr. Tereza Slaměníková
Vyučující
Mgr. Tereza Slaměníková