Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ivrit 2 - konverzace (JUD / IV2K)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JUD / IV2K - Ivrit 2 - konverzace, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Prezentace v powerpointu jako náměty ke konverzaci (izraelské tradice, město v Izraeli, nákupy, populace), jejichž cílem je vytvářet narativ v cizím jazyce na příslušné úrovni, týká se zejména každodenních činností zasazených do širšího společenského kontextu.Dalším cílem prezentací je získávání vědomostí o žitých reáliích Státu Izrael, procesech každodenních situací a uvědomění si mezikulturních rozdílů, které se objevují obzvláště v pragmatice jazyka.2. Cvičení ve formě stolních her na slovesný systém, které mají za cíl procvičit všechny doposud probírané slovesné třídy v přítomném a minulém čase3. Hraní rolí, jehož cílem je upevnění gramatických struktur a slovní zásoby v moderní mluvené hebrejštině4. Poslech a ústní sumarizace lehkých textů, které mají studentům přiblížit život a společenské dění v současném Izraeli5. Aktivizace již naučených gramatických struktur v kontextu hovorové moderní hebrejštiny a slangu pomocí brainstormingu, clusteringu a cvičením typu clause (doplňování)6. Učení se pomocí izraelských písní, při němž se aktivizuje a upevňuje slovní zásobaKlíčová témata probíraná v předmětu: témata každodenní izraelské reality (bydlení, kibucim, společenský život, oblečení, etnické a náboženské menšiny) izraelské kulturní reálie se zvláštním důrazem na aktuální společenský kontext

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni jednat v každodenních situacích adekvátně prostředí (setkání se známými i neznámými lidmi, orientace ve městě), jsou schopni použít adekvátní gramatické struktury, které jsou vhodné vzhledem k situaci, umějí používat nejběžnější slovesa v přítomném a minulém čase, mluvit o sobě, svém nejbližším okolí a srovnat ho s životem v Izraeli. Zvládají jednoduchým způsobem komunikovat v situacích, které vyžadují znalosti izraelského společenského kontextu.

Literatura

PEREZ, HANNA G. (2009). English Hebrew by Subject (Ivrit Anglit lefi nos?im). CHAYAT, S., ISRAELI, S., KOBLINER, H.. Hebrew from Scratch (Ivrit min haHatchala). Jerusalem: Academon, 2007. * On-line katalogy knihoven

Požadavky

Aktivní účast v hodině, příprava na hodinu a adekvátní performance. Sestavení krátké (10 minut) prezentace na libovolné téma, které se prezentuje kolegům. Každý potom může klást otázky k prezentovanému, na které musí tázaný adekvátně reagovat.

Garant

Mgr. Simona Malá

Vyučující

Mgr. Louise Hecht, Ph.D.Mgr. Simona Malá