Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ivrit 4 - konverzace (JUD / IV4K)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu JUD / IV4K - Ivrit 4 - konverzace, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Ha-moadon ha-ivri (hebrejský klub), ve kterém budou studenti prezentovat krátké lehčí zprávy z izraelské politiky, kulturního a společenského dění. Dalším cílem prezentací je získávání vědomostí o politických a kulturních reáliích Státu Izrael.2. Hraní složitějších rolí a situací, jehož cílem je upevnění především slovní zásoby a syntaktických struktur v moderní mluvené hebrejštině3. Poslech a porozumění slyšenému autentických sekvencí z izraelské televize, které mají studentům přiblížit život v současném Izraeli i jeho historii. Jejich cílem je také přiblížit studentů různé registry jazyka4. Kreativní psaní, při kterém bude docházet k tvorbě složitějších narativů v různých žánrech5. Učení se pomocí izraelských písní, při němž se aktivizuje a upevňuje slovní zásobaKlíčová témata probíraná v předmětu: témata izraelské politiky a kultury (politické dění, kultura, etnické a náboženské menšiny, vysoké školství), vytváření písemných a ústních narativů v různých registrech jazyka na volné či zadané téma

Získané způsobilosti

Studenti jsou schopni jednat adekvátně nejen v každodenních situacích, ale i analyzovat a adekvátně jazykově zpracovat některé jevy v izraelské společnosti jsou schopni použít adekvátní gramatické struktury, které jsou vhodné vzhledem k situaci, umějí používat nejběžnější slovesa v přítomném, minulém a budoucím čase, mluvit o sobě i svém vzdáleném okolí, svých plánech do budoucna, o politické a kulturním dění) nejbližším okolí a srovnat ho s životem v Izraeli. Zvládají složitějším způsobem komunikovat v situacích, které vyžadují znalosti izraelského společenského kontextu a adekvátně při tom používat jak lexiku tak syntax).

Literatura

CHAYAT, S., ISRAELI, S., KOBLINER, H.. Hebrew from Scratch (Ivrit min haHatchala). Jerusalem: Academon, 2007. ETZION, GIORE. The Routledge Introductory course in Modern Hebrew. Routledge, New York ? London , 2009. Doprovodné internetové stránky. http://www.dictionary.co.il. http://www.my-hebrew-dictionary.com. http://www.safa-ivrit.org. LAVY, JACOB. Langenscheidts Taschen-wörterbuch Hebräisch-Deutsch, Deutsch- Hebräisch. Berlin ? München , 1992. LEVY, JA´ACOV. (1995). Oxford English - Hebrew, Hebrew - English Dictionary. Jerusalem. BOLOZSKY, SHMUEL. 501 Hebrew Verbs. Hauppauge, 2008.

Požadavky

Aktivní účast v hodině, příprava na hodinu a adekvátní performance. Sestavení krátké (10 minut) prezentace na libovolné téma, které se prezentuje kolegům. Každý potom může klást otázky k prezentovanému, na které musí tázaný adekvátně reagovat.

Garant

Mgr. Simona Malá

Vyučující

Mgr. Simona Malá