Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět British Literature 1800-1900 (KAA / BRL1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAA / BRL1 - British Literature 1800-1900, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

-britské preromatické hnutí-britští romantici první a druhé generace-britská literární kritika a esejistika období romatismu-britský román v období romantismu-viktoriánská poezie-viktoriánská próza-viktoriánské drama-literární avantgardaProgram a zkušební okruhy:1. Pre-Romantic Literaturea. Authors: Robert Burns, William Blakeb. Reading:Burns: "To a Mouse" (1785), "A Red, Red Rose" (1794), Blake: The Songs of Innocence (1789), The Songs of Experience (1794)2. First Generation Romanticsa. Authors: William Wordsworth, Samuel Taylor Coleridge, Robert Southeyb. Reading:Wordsworth: "Preface to Lyrical Ballads" (1798), "Lines Composed a Few Miles Above Tintern Abbey" (1798), Coleridge: "Kubla Khan" (1797), "Frost at Midnight" (1798), Southey: "The Battle of Blenheim" (1796)3. Second Generation Romanticsa. Authors: George Gordon, Lord Byron, Percy Bysshe Shelley, John Keatsb. Reading:Byron: "She Walks in Beauty" (1814), Shelley: "Hymn to Intellectual Beauty" (1817), "Ozymandias" (1818), "Ode to the West Wind" (1820), Keats: "La Belle Dame sans Merci" (1819), "To Autumn" 1820)4. Novel in the Romantic Perioda. Authors: Jane Austen, Walter Scott, Mary Shelleyb. Reading:Austen: Pride and Prejudice (1813), or Scott: Ivanhoe (1820), or Shelley: Frankenstein (1818)5. Early Victorian Poetrya. Authors: Alfred Tennyson, Robert Browning, Elizabeth Browningb. Reading:Tennyson: "The Lady of Shalott" (1833), "The Lotos-Eaters" (1832), Browning: "My Last Duchess" (1842), Elizabeth Browning: Sonnets from the Portuguese 21, 22, 32, 43 (1850)6. Early Victorian Novela. Authors: Emily Bronte, Charlotte Bronte, Anne Bronteb. Reading:Emily Bronte: Wuthering Heights (1847), or Charlotte Bronte: Jane Eyre (1847), or Anne Bronte: The Tennant of Wildfell Hall (1848)7. The "Condition of England" Novela. Authors: Charles Dickens, Elizabeth Gaskell, William Makepeace Thackerayb. Reading:Dickens: "A Christmas Carol" (1843), or Gaskell: North and South (1855), or Thackeray: Vanity Fair (1848)8. Later Victorian Poetrya. Authors: George Meredith, Dante Gabriel Rossetti, Christina Rossetti, Algernon Charles Swinburne, Matthew Arnoldb. Reading:Meredith: "Modern Love" (1862), Rossetti: "The Blessed Damozel" (1850), Christina Rossetti: "Song" (When I am dead, 1862), Swinburne: "The Garden of Proserpine" (1866), Arnold: "Dover Beach" (1867), "The Scholar Gypsy" (1853)9. Later Victorian Fictiona. Authors: George Eliot, Thomas Hardyb. Reading:Eliot: Silas Marner (1886), Hardy: Tess of d'Urbervilles 1891)10. Victorian Dramaa. Authors: Oscar Wilde, George Bernard Shaw (early plays)b. Reading:Wilde: The Importance of Being Earnest (1895), Shaw: Mrs. Warren's Profession (1895)11. Victorian Gothica. Authors: Robert Louis Stevenson, Bram Stoker, Oscar Wilde.Reading:Stevenson: The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde (1886), Stoker: Dracula (1897), or Wilde: The Picture of Dorian Gray (1890)12. The Dawn of the Victorian Eraa. Authors: Walter Pater, Oscar Wilde, Gerard Manley Hopkins, Ernest Dowsonb. Reading:Pater: The Renaissance - Preface, Conclusion (1873), Hopkins: "God's Grandeur" (1877), "Spring and Fall" (1918, Dowson: "Cynara" (1899), Wilde: The Importance of Being Earnest (1895)

Získané způsobilosti

Absolvent kurzu bude seznámen se zásadními vývojovými trendy v britské literatuře 18. a 19. století a bude mít nalost primární i sekundární literatury.- Porozumění vývoje literatury a hlavních žánrů na pozadí společenských a kulturních změn- pochopení specifičnosti literárního zobrazení skutečnost- poznání souvislosti minulosti a přítomnosti zprostředkovávané literaturou- ocenění významu kulturního dědictví- osvojení schopnosti pracovat s literární terminologií a zvádnutí bibliografické normy MLA- zdokonalení dovednosti interpretovat text jako významovou strukturu - zdokonalení dovednosti psát akademické eseje- rozvinutí schopnosti odborné polemiky

Literatura

Abrams, M.H. The Norton Anthology of English Literature. Rogers, Pat. The Oxford Illustrated History of English Literature. Oxford, 2001. Carter, Ronald, and John McRae. The Routledge History of Literature in English: Britain and Ireland. London, 2001. Sanders, Andrew. The Short Oxford History of English Literature. Oxford, 2004.

Požadavky

- četba zadané studijní literatury- rozbor textu- literárně-analytická esej na samostatně zvolené téma- studium a znalost primární i sekundární literatury zadané vyučujícím- úspěšné složení testu na konci semestru

Garant

Mgr. Ema Jelínková, Ph.D.prof. PhDr. Michal Peprník, Dr.