Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing 1 (KAE / MK1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAE / MK1 - Marketing 1, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Trh jako východisko marketingu. Definice, historie a vývojové etapy trhu. Trh jako psychologický prostor. Tržní cyklus a jeho součásti. Typy poptávky. Význam a typy potřeb. Maslowova hierarchie potřeb.2. Podnikatelské filozofie a jejich význam. Vznik a vývoj podnikatelských filozofií. Výrobní, výrobková, prodejní a marketingová podnikatelská filozofie, jejich podstata, charakteristické rysy a význam.3. Podstata, vývoj a cíle marketingu. Definice a vymezení úlohy marketingu. Vznik marketingu jako podnikové funkce. Vývoj cílů marketingu v podniku a ve společnosti. Vazba marketingu a strategického řízení. Marketing jako celospolečenské koncepce. Vliv specifických podmínek vývoje trhu na uplatnění marketingu.4. Makroprostředí. Význam makroprostředí v rámci podnikatelského prostředí, jeho vlivy na ostatní prvky prostředí. Demografické a sociálně kulturní prostředí. Přírodní prostředí a technologické vlivy. Ekonomika a politicko-právní vlivy. Globální prostředí.5. Trh jako vymezený podnikatelský prostor. Typ, velikost, struktura, úroveň penetrace trhu. Vymezení relevantních trhů. Dodavatelé a zákazníci, jejich definice, postavení, význam, typy a sledované charakteristiky. Typ a rozsah konkurence, tržní pozice a vyjednávací síla. Distributoři, kritéria jejich volby. Typy veřejnosti.6. Specifika jednotlivých trhů a jejich segmentace. Specifika spotřebních trhů, chování zákazníků na spotřebních trzích. Specifika trhů organizací (průmyslových trhů), chování zákazníků na průmyslových trzích. Segmentace trhu, cílení a tvorba tržní pozice. Typy segmentace a možná kritéria a kroky segmentace.7. Informační zabezpečení marketingu. Význam informací a práces informacemi v rámci marketingové systému podniku. Informační toky v podniku. Marketingový informační systém, jeho struktura a součásti, vnitřní systém informací a zpravodajství. Marketingový výzkum jako zdroj informací. Metodika výzkumu.

Získané způsobilosti

Orientace v definicích a v obsahu základních pojmů, podmínek a cílů marketingu, včetně jeho vývoje.

Literatura

Svobodová H. Základy marketingu I. Vstup do problematiky. VŠB Ostrava, 1996. ISBN 80-7078-289-7.SVOBODOVÁ H., LUKOZSOVÁ X., OSTROŽNÁ J., STEINOVÁ M. Základy marketingu II Marketingový mix. VŠB Ostrava, 1998. KOTLER, Ph. A Armstrong, G. Marketing. Grada Publishing Praha, 2004. ISBN 80-247-0513-3.KOTLER, Ph. Marketing Management. Grada Publishing, Praha, 2001. ISBN 80-85424-835.

Požadavky

Semestrální projektZápočtový testPodmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zisk nejméně 25 bodů, dále absolvování zápočtového testu v řádném termínu na nejméně 25 bodů.Zpracování projektu na zadané téma max. 40 bodůZápočtový test max. 45 bodůMaximum 85 bodůMinimum pro získání zápočtu 55 bodů

Garant

PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petr Baránek, Ph.D.PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.Ing. Petr Baránek, Ph.D.PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.