Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing 2 (KAE / MK2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAE / MK2 - Marketing 2, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Marketingový mix. Struktura a význam marketingového mixu. McCarthyho 4prvkový model (produkt, cena, distribuce a marketingová komunikace) a pravidla práce s nimi. Víceprvkové modely. Definování strategie jednotlivých prvků.Vazba strategie marketingového mixu na taktická opatření.2. Řízení produktu. Produkt, jeho instrumentální a expresivní funkce, klasifikace produktu. Koncepce totálního výrobku a jeho atributy (kvalita, design, značka, obal, styl, služby, image). Cyklus tržní životnosti a jeho fáze. Výrobkové strategie a opatření výrobkové politiky. Výrobkové analýzy. Výzkum a vývoj nového produktu.3. Cena v marketingu. Specifické vlastnosti ceny. Faktory ovlivňující tvorbu cen. Metody stanovení cen. Cenové strategie. Cenová politika a její nástroje. Tvorba cen jednoho výrobku. Oceňování výrobkového mixu. Kondiční politika. Politika obchodních podmínek4. Distribuce. Distribuce v marketingu. Akviziční a fyzická část distribuce. Funkce distribučních článků. Distribuční cesty. Distribuční strategie. Distribuční politika, merchandising, logistika. Faktory ovlivňující výběr a tvorbu prodejní cesty. Organizace distribuce. Vertikální a horizontální distribuční systémy.5.Marketingová komunikace. Marketingová komunikace v rámci podnikové komunikace a v marketingovém mixu. Reklama, podpora prodeje, publicita a osobní prodej. Komunikační strategie. Politika marketingové komunikace. Komunikační sdělení, styl, rozhodnutí o médiích, načasování akce, intenzita nasazení, rozpočet.6. Marketingové řízení. Proces řízení marketingu. Informace, analýzy, prognózování, plánování strategické a taktické, organizování, realizace, kontrola. Marketingový plán (koncepce), význam, struktura. Problematika segmentace, výběru cílových trhůa vytváření pozice na trhu. Situační analýza a vnitřní analýza, její struktura a význam. SWOT analýza. Problematika stanovení cílů a volba strategie. Opatření v rámci marketingového mixu.7. Aktuální problémy marketingu. Problémy marketingu 90. let ve světě. Kritika marketingu.

Získané způsobilosti

Student používá marketingový mix a jeho nástroje.Zná moderní prostředí marketingu.

Literatura

Svobodová H. Základy marketingu I. Vstup do problematiky. VŠB Ostrava, 1996. ISBN 80-7078-289-7.SVOBODOVÁ H., LUKOZSOVÁ X., OSTROŽNÁ J., STEINOVÁ M. Základy marketingu II Marketingový mix. VŠB Ostrava, 1998. KOTLER, Ph. A Armstrong, G. Marketing. Grada Publishing Praha, 2004. ISBN 80-247-0513-3.KOTLER, Ph. Marketing Management. Grada Publishing, Praha, 2001. ISBN 80-85424-835.

Požadavky

ZápočetMaximum pro zápočet 40 bodůMinimum pro zisk zápočtu 20 bodůZpracování zápočtového projektu na zadané téma 15 bodůZápočtový test 20 bodůPodmínkou pro získání zápočtu je odevzdání projektu v řádném termínu a zisk nejméně 8 bodů, dále absolvování zápočtového testu v řádném termínu na nejméně 12 bodů.Zkouška: kombinovaná (písemná a/nebo ústní forma)Maximum 60 bodůMinimum 31 bodůPodmínkou pro připuštění ke zkoušce je zisk zápočtu za zimní i letní semestr. Celkové hodnocení předmětuMaximum (zápočet LS /40 bodů/ + zkouška LS /60 bodů/) 100 bodůMinimum (min. zápočet LS /20 bodů/ + min. zkouška LS /31 bodů/) 51 bodů

Garant

PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petr Baránek, Ph.D.PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.Ing. Petr Baránek, Ph.D.PhDr. Jan Závodný Pospíšil, Ph.D.