Předmět Čtenářská recepce (KBH / VCTEN)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / VCTEN - Čtenářská recepce, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1) úvodní hodina, přehled problematiky2) dobové recenze 1 - "tradiční" čtení Markéty Lazarové3) dobové recenze 2 - "ideologické" čtení Markéty Lazarové4) dobové recenze 3 - "avantgardní" čtení Markéty Lazarové5) první syntéza? - studie o Vančurově díle z 30. let6) literárněhistorické texty o Vančurově díle z 30. a 40. let7) Markéta Lazarová v dějinách literatury 60. a 70. let8) Markéta Lazarová v doslovech a předmluvách 60. a 70. let9) Markéta Lazarová v dějinách, slovnících, doslovech, příručkách a studiích 80. a 90. let10) Markéta Lazarová dnes
Získané způsobilosti
Studenti získají povědomí o tom, jak se utváří a jak funguje literárněkritické a literárněhistorické hodnocení literárního díla na příkladu recepce Vančurova románu Markéta Lazarová.
Literatura
Jauss, H. R. "Čtenář jako instance nových dějin literatury". Aluze 2002, č. 2, s. 93-104. Sedmidubský, M. - Červenka, M. - Vízdalová, I. (eds.):. Čtenář jako výzva. Brno, 2001. Fish, S. "Jak je to tu s textem?" Aluze 2002, č. 3, s. 68-76. Iser, W. "Koncepty čtenáře a koncept implicitního čtenáře". Aluze 2004, č. 2-3, s. 165-143. Iser, W. "Proces čtení ve fenomenologickém pohledu". Aluze 2002, č. 2, s. 106-117. Culler, J. "Prolegomena k teorii četby". Aluze 2002, č. 3, s. 56-66. Tompkins, J. P. (ed.). Reader-Response Criticism. From Formalism to Post-Structuralism. Baltimore, 1980. Mukařovský, J. Vančurův vypravěč. Praha: Akropolis, 2006. ISBN 8086903265.Blahynka, M. Vladislav Vančura. Praha: Melantrich, 1978.
Požadavky
aktivní účast na seminářích (max. 2 absence), četba vybraných textů (recenze, kritiky, studie), referát, seminární práce
Garant
PhDr. Jan Schneider, Ph.D.