Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Otázky identity - ženské psaní (KBH / VIDE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / VIDE - Otázky identity - ženské psaní, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Seminář zkoumá různé aspekty vyjádření identity v ženském psaní. Identita se tady chápe spíše jako fluidní než statická kategorie a vyskytuje se v různých formách, poměrech a kontextech, například v reprezentaci dětství, mateřství, exilu, nemoci, apd. Mezi vybranými texty budou texty Carol Shieldsové, Virginie Woolfové, Dubravky Ugrešićové, Ivy Pekárkové, Lenky Procházkové, Libuše Moníkové.

Získané způsobilosti

vývoj analytických schopností, orientace v různých teoretických postupech při zkoumání literárního textu a jejich použití, schopnost nezávislého kritického rozboru a interpretace literárního textu

Literatura

Ambros, Veronika. "Czech Women Writers After 1945." In History of Central European Women s Writing. Celia Hawkesworth (ed.). London: Palgrave Publishers. 201-219. Zachová, Alena. "Hodnotovové dominanty v současné literatuře psané ženami" in: Otázky českého kanonu. Stanislava Fedrová (ed.). Praha: ČL AV ČR. 599-604. Watson, Julia a Sidonie Smith. "Introduction." In Mapping Women Self-Representation As Visual/Textual Interfaces. Ann Arbor, Mich: University of Michigan Press, 2005, c2002. Rogoff, Irit. Terra Infirma: Geography s Visual Culture. London, 2000. Woolfová, Virginia. Vlastní pokoj. Praha, 1998. Matonoha, Jan. " Ženské psaní jako inscenace limit textu" in: Česká literatura 2/2008. 201-227.

Požadavky

ústní / písemný referát na vybrané téma, rozhovory, docházka

Garant

prof. PhDr. Tomáš Kubíček, Ph.D.