Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Proměny českého historického románu (KBH / VSL09)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KBH / VSL09 - Proměny českého historického románu, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Analyzované texty:Jiří Weil: Makanna, otec divů (1946)Pavel Nauman: Faon (1947)Vladimír Neff: Srpnovští páni (1953)Karel Michal: Čest a sláva (1966)Oldřich Daněk: Král utíká z boje (1967); Vražda v Olomouci (1972)Jiří Šotola: Tovaryšstvo Ježíšovo (1969)Vladimír Körner: Písečná kosa (1970); Údolí včel (1978), Post bellum (1986)Vladimír Neff: Královny nemají nohy (1973)Ladislav Fuks: Vévodkyně a kuchařka (1983)Václav Erben: Trapný konec rytíře Bartoloměje (1984)Vladimír Macura: Ten, který bude (1999)Jan Zenkl: Munkdorf (2006)Miloš Urban: Lord Mord (2008)Jan Poláček: Spěšný vlak Ch.24.12 (2010)

Získané způsobilosti

Studenti získají na základě přečtených ukázek přehled o vývoji českého historického románu a budou se orientovat v základní sekundární literatuře k tomuto tématu. Naučí se analyzovat historickou prózu, zasadit ji do kontextu a své názory na jednotlivé texty v diskusi obhájit.

Literatura

Cohn, Dorrit. Co dělá fikci fikcí. Praha, 2009. DOKOUPIL, Blahoslav. Čas člověka, čas dějin : Poznámky k vývoji české historické prózy 1966-1986. Praha, 1988. Česká historická próza (1945-1985). Opava, 1986. DOKOUPIL, Blahoslav. Český historický román 1945-1965. Praha, 1987. DOLEŽEL, Lubomír. Fikce a historie v období postmoderny. Praha, 2008. LUKÁCS, Georg. Historický román. Bratislava, 1976. Veyne, Paul. Jak se píšou dějiny. Červený Kostelec, 2010. White, Hayden. Metahistorie. Brno, 2011.

Požadavky

" příprava na semináře (samostatné studium sekundární literatury v rámci přípravy na jednotlivé hodiny + četba zadaných ukázek) a její aktivní uplatnění v hodinách." krátký mluvený příspěvek týkající románu z programu semináře" v závěru semináře písemný rozbor ukázky jedné historické prózy, probírané dříve v semináři." kolokvium v případě tří mluvených příspěvků v hodině" tolerovány jsou 2 absence