Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Dramaturgie audiovizuálního díla (KDU / DAD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / DAD - Dramaturgie audiovizuálního díla, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1 + 2. Úvodní hodina základní koncepty hermeneutiky (1. setkání)3. Hermeneutická situace a umělecké dílo (Gadamer, Heidegger)Četba: Gadamer: Pravda a metoda, Heidegger: Nástin hermeneutické situace4. Aplikace hermeneutiky v dramaturgiiČetba: Hroch et al: Proměny hermeneutického myšlení, Motal: Krása ve filmovém dokumentu.5 + 6. Analýza audiovizuálního díla I (Jan Špáta) (2. setkání)7. Film jako filozofieČetba: Smuts: Film As Philosophy, Bachelard: Poetika snění8 + 9. Analýza audiovizuálního díla II (Krzystof Zanussi) (3. setkání)10. Filmový esejČetba: Adorno: Esej jako forma, Motal: Hermeneutika dějinnosti ve filmovém eseji11. + 12. Analýza audiovizuálního díla III (Chris Marker) (4. setkání)

Získané způsobilosti

Schopnost kreativního myšlení v dané oblasti a aplikace získaných vědomostí.

Literatura

Aristoteles. Poetika. Praha , 1996. Carriere, Jean-Claude. Vyprávět příběh. Praha , 1995. Drvota, Mojmír. Základní složky filmu. Praha , 1994.

Požadavky

Průběh a ukončení:Výuka probíhá formou kontaktní výuky (4x za semestr, 1x ve zkouškovém období) a formou domácí přípravy/samostudia s on-line konzultacemi.Studenti samostatně vypracovávají komentáře k literatuře (4x) a texty analýz (3x) vždy v rozsahu 25 normostran.Závěrečná zkouška: seminární práce (interpretační analýza studentem vybraného díla, 1015 normostran) a terminologický test (otevřené otázky).Docházka je povinná, ke splnění kurzu je rovněž nutné plnit průběžné úkoly (četba, komentáře a krátké analýzy).Literatura povinná:ADORNO, Theodor W. Esej jako forma. In: A2, 11, 2010, dostupné on-line: http://www.advojka.cz/archiv/2010/11/esej-jako-formaBACHELARD, Gaston. Poetika snění. Praha: Malvern, 2010 (kapitola 2: Snění o snění. "Animus" "Anima.").GADAMER, HansGeorg. Pravda a metoda I, II. Praha: Triáda, 2010,2011 (vybrané kapitoly).HEIDEGGER, Martin. Nástin hermeneutické situace. In: Týž, Rozvrh fenomenologické interpretace Aristotela. Praha: OIKOYMENH, 2008, pp. 937.HROCH, Jaroslav KONEČNÁ, Magdalena HLOUCH, Lukáš. Proměny hermeneutického myšlení. Brno: CDK, 2010 (vybrané kapitoly).MOTAL, Jan: Krása ve filmovém dokumentu. Brno: Masarykova univerzita, 2014.MOTAL, Jan. Hermeneutika dějinnosti ve filmovém eseji Karla Vachka a Chrise Markera. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2013 (kapitola 3: Filmový esej).SMUTS, Aaron. Film As Philosophy: In Defense Of A Bold Thesis. In: Journal Of Aesthetics & Art Criticism 67/4 (2009), pp. 409420.Literatura rozšiřující:CARROLL, Noël CHOI, Jinhee. Philosophy of Film and Motion Pictures: An Anthology. Oxford: Blackwell, 2006 (část VIII: Film and Knowledge)CASETTI, Francesco. Filmové teorie 19451990. Praha: AMU, 2008 (zvl. Kap. 16.7, Film a myšlení: filozofové před stříbrným plátnem).DILTHEY, Wilhelm. Život a dejinné vedomie. Bratislava: Pravda, 1980.DUDLEY, Andrew. Hermeneutics And Cinema: The Issue Of History. In: Studies In The Literary Imagination 19 (1986), pp. 2138.FIGAL, Günterr. Co znamená ve filozofii rozumět. In: Reflexe, 21 (2000), pp. 3745. K dispozici on-line: http://www.reflexe.cz/File/reflexe21/figal-rozumet.pdfFRIEDMAN, D. Writing on film as art through Ricoeur's Hermeneutics. In: Journal of Writing in Creative Practice. 3, 2, 161, July 2010. GRONDIN, Jean. Úvod do hermeneutiky. Praha: OIKOYMENH, 2011.KREMER, Alexander. Understanding, Interpretation, Art, And Neopragmatism. In: Value Inquiry Book Series 275 (2014), pp. 6380.MOTAL, Jan. Fenomenologická redukce jako naivní vědomí snivce. Rukopis. RICOEUR, Paul. Čas a vyprávění I, II, III. Praha: OIKOYMENH, 2001, 2002, 2008.

Garant

Mgr. Petr Bilík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Petr Bilík, Ph.D.Mgr. Jakub Korda, Ph.D.