Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Duchovní souvislosti filmu B (KDU / DSOFB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / DSOFB - Duchovní souvislosti filmu B, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. ÚVOD DO SOUVISLOSTÍ celého tématu. Umělecká tvorba jako starost o stvořený svět, jako podání svědectví o duchovní podstatě bytí.Komentovaná projekce a analýza filmu: AUSTRALŠTÍ DOMORODCI. (National Geographic, USA 1988).2. CO TO ZNAMENÁ - člověk, který tvoří.Komentovaná projekce a analýza filmu: MUŽ, KTERÝ SÁZEL STROMY (F.Back, KANADA 1987)3. SDĚLENÍ, INFORMACE, KOMUNIKACE, POZNÁNÍ? Imaginativní hlubina poznatelného smyslu ve slově a obrazu - rozdíl.Komentovaná projekce a analýza filmu: RA - POUŤ SLUNEČNÍHO BOHA (L.Klenová, VB 1990)4. FILM A JEHO PŘIROZENÝ VÝRAZ. Obrazový znak a ikonografický symbol jsou přirozeným archetypickým vyjádřením poznání. Kořeny našeho duchovního myšlení jako vizuální kód komunikace.Komentovaná projekce a analýza filmu: ZÁHADY PŮVODU ČLOVĚKA (USA 1997)5. VLIV SPOLEČENSKO-POLITICKÉ SITUACE a rozvoje klasických umění v konkrétních historických souvislostech doby (1826-1927) na vznik, formování a první umělecké myšlení a výboje filmu.Komentovaná projekce a analýza filmu: Život a utrpení Ježíše Krista (F.Zecca- L.Nonguet, Francie 1902)6. VZNIK FILMU jako moderního uměleckého druhu, který má v sobě daleko více, než pouhou skutečnost osobní seberealizace. Problém technologie filmového myšlení.Komentovaná projekce a analýza filmu: EVROPSKÁ KINEMATOGRAFIE (IV.) - Hudba světla (VB-SRN 1995)7. RODÍ SE FILM. Pohyblivé obrázky mají svůj styl. Rodí se film jako umělecký obor. Výrazové prostředky filmu hledají svou estetickou autonomii.Komentovaná projekce a analýza filmu: KOUZELNÝ PAN MÉLI?S I. (J.Mény, Francie/Německo 1997)8. VŠECHNO NENÍ ÚPLNĚ SAMOZŘEJMÉ. Syndrom Carla Theodora Dreyera se projevuje jako - poznání jiné tvůrčí cesty. Režie jako poslání.Komentovaná projekce a analýza filmu: ROBERT BRESSON - TICHO PO PĚŠINĚ. (F.Weyergard, FRANCIE 1965/1994)9. REŽIE JAKO POSLÁNÍ. Otevření světa jako imaginace. Tvorba není komentářem, vysvětlením ani pochopením světa. Je úvahou nad nekonečnou a věčnou touhou po návratu do ideálu krásy.Komentovaná projekce a analýza filmu: REŽIE: ANDREJ TARKOVSKIJ. (M. Łeszczyłowski, ŠVÉDSKO 1986)10. TVŮRČÍ VIZUALIZACE abstraktního toku světelných paprsků. Přínos kameramanského umění do výpovědní hodnoty filmu. Světlo jako idea.Komentovaná projekce a analýza filmu: VITTORIO STORARO - MALBA SVĚTLEM. (USA 1992)11. PŘÍRODOPISNÝ DOKUMENT a jeho - ?ideální vize možné reality? ? všechno je jinak.Komentovaná projekce a analýza filmu: JAK SE TOČÍ DIVOČINA (I). (VB 1995)12. REKLAMA - VÝPOVĚĎ O SVĚTĚ JAKO MANIPULACI. Pravda o skutečnosti je reklama na skutečnost. Náhradní systém existence. Proč se reklama snaží vstoupit do časoprostoru umění? Je reklama náhradním pseudosvětem bez Anima mundi?Komentovaná projekce a analýza filmu: THE WORLD´S BEST SELLERS (NSR 1999)

Získané způsobilosti

Základní přehled v souvislostech duchovních principů, které vytvářely umělecký film během historického a společenského vývoje estetického myšlení člověka.

Literatura

BORDWELL, David - THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu. Praha, 2007. LEWIS-WILLIAMS, David. Mysl v jeskyni. Praha, 2007. Schlegel, Hans-Joachim. Podvratná kamera. Praha, 2003. BRESSON, Robert. Poznámky o kinematografu. Praha, 1998. TOSCANI, Oliviero. Reklama je navoněná zdechlina. Bratislava, 1996. BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír. Spiritualita ve filmu. Brno, 2007. SUCHÁNEK, Vladimír. Topografie transcendentních souřadnic filmového obrazu. Olomouc, 2002. ROBINSON, Rowan. Velká kniha o konopí. Praha, 1997.

Požadavky

Absolvování přednášek, všechny filmy zhlédnuté.