Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Duchovní souvislosti filmu - seminář (KDU / DSOFS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / DSOFS - Duchovní souvislosti filmu - seminář, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

JAPONSKÁ KLASICKÁ KINEMATOGRAFIE (50. - 60.léta XX.století) Cyklus BDruhá část cyklu zahrnuje jednotlivá díla vybraných osobností japonského filmu, počínaje otcem moderního japonského filmu?Kendžim Mizogučim. Cyklus je založený na projekcích a analýzách vybraných filmů. Zahrnuje široké spektrum souvislostí z obecných oborů kultury Japonska a také duchovních nauk a jeho náročnost počítá s magisterskou úrovní studia.JAPONSKÝ FILMOVÝ ZÁZRAK II.KENDŽI MIZOGUČI A TI DRUZÍ (Výběr)POVÍDKY O BLEDÉ LUNĚ PO DEŠTI (Kendži Mizoguči 1953)CESTA, KTEROU SE NAVRACÍME JE TA, PO KTERÉ PRÁVĚ JDEŠ(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)PŘÍBĚH Z TOKIA (Jasudžiró Ozu 1953)JEN VÁNEK PŘINESL VŮNI KVĚTIN(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)BRÁNA PEKEL (Teinosuke Kukame Kinugasa 1954 )ZANECH NADĚJÍ, KDO MNOU PROCHÁZÍŠ - ZTRÁTA HODNOT.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)HARAKIRI (Masaki Kobajaši 1962)MÁ JE POMSTA ? MÁ JE ČEST(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)PÍSEČNÁ ŽENA (Hiroši Tešigahara 1963)ODVRAŤ SVOU TVÁŘ OD SEBE A POHLÉDNI NA MNE(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)ONIBABA (Kanetó Šindó 1964)ZANECH NADĚJÍ, KDO MNOU PROCHÁZÍŠ - ZTRÁTA HODNOT.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)ZADÁNÍ PRO SEMINÁŘE ?JAPONSKÝ FILMOVÝ ZÁZRAK II.?KENDŽI MIZOGUČI A TI DRUZÍ ? (Výběr)CESTA, KTEROU SE NAVRACÍME JE TA, PO KTERÉ PRÁVĚ JDEŠa) Člověk a země. (Sakrální a profánní ve vztahu k filmu)b) Duch, démon (posvátná skutečnost) jako ?jiná země?. Šintoismusc) Dobro a zlo. (Sakrální a profánní ve vztahu k filmu)d) Režisérská umělecká vize.JEN VÁNEK PŘINESL VŮNI KVĚTINa) Krajina světa - oběť (obětování) jako archetyp.b) Trojičnost světa, trojičnost vztahu.c) Ctnost jako vztah od sebe ke světu a naopak.d) Režisérská umělecká vizeZANECH NADĚJÍ, KDO MNOU PROCHÁZÍŠ - ZTRÁTA HODNOT.a) Tušení sebe jako Syna (vzhledem ke komu?) (Sakrální a profánní)b) Cesta jako ?anamnésis? (odkud-kde-jaká-kam) (Platón) (Sakrální a profánní)c) Sebenalezení a navrácení se jako etická hodnota. (Miluji ? Tedy jsem! Sakrální a profánní)d) Režisérská umělecká vizeMÁ JE POMSTA ? MÁ JE ČESTa) Svět jako čest je iluze nebo skutečnost? A vzhledem ke komu?b) Právo na mstu? Právo na odpuštění? Právo na pokání? Nebo povinnost?c) Černobílá fotografie jako nositel duchovního obsahu.d) Obraz - haiku (posvátná skutečnost) jako ?země?. (Sakrální a profánní)d) Režisérská umělecká vizeSMYSL MÁ KONÁNÍ SMYSLU:a) Co je konání smyslu při vědomí smyslu vlastního bytí?b) Světlo je základem hodnotového systému a stín pouze nositelem ideje světla? Nebosmysl dá vzájemný vztah? Co je to smlouva mezi člověkem a smyslem života?c) Konání smyslu, jako povinnost dodržet smlouvu? Smlouva má dva body: láska a odpuštění, ato jsou i mantinely, které když se překročí tak neplatí nic.d) Porovnání s literární předlohou Kôbô Abe (je i autorem scénáře).NEZABIJEŠ, NEPOKRADEŠ ? (Morální vztah k životu):a) Láska, lhostejnost, nenávist.b) Válka, svobodná vůle člověka.c) Fyzická a duchovní likvidace.d) Nezabiješ (morální vztah k životu).e) Vztah člověka ke smyslu vlastního bytí (Co je svět a co jsem já)f) Transformace. (Vnitřní i vnější proměna časoprostoru hrdiny)

Získané způsobilosti

Student je schopen vytvořit strukturovaný text analyzující umělecké dílo v oblasti filmu a televize. Student umí zhodnotit tvorbu z hlediska jejího distribučního zaměření a popřípadě i komerčních souvislostí. Má kompetence posoudit a formulovat dramaturgickou koncepci filmového díla.

Literatura

Blažejovský, Jaromír. Spiritualita ve filmu. Bazin, André. Co je film?. BORDWELL, David - THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu. Praha, 2007. Líman, Antonín. (2010). Kouzlo šerosvitu. Praha. Suchánek, Vladimír. Topografie transcendentních souřadnic ve filmu. Bordwell, David - Thompsonová, Kristin. (2011). Umění filmu. Praha.

Požadavky

Absolvování přednášek, shlédnutí 10 projekcí filmů.