Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář analýzy divadelní inscenace B (KDU / SADBK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / SADBK - Seminář analýzy divadelní inscenace B, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Student obdrží před zahájením výuky dva audiovizuální záznamy divadelních představení, jeden z nich si zvolí pro vlastní analýzu a odevzdá předem recenzi. Při prezenční výuce se aktivně zúčastní společné analýzy záznamů představení. V diskusi se hodnotí dramaturgicko-režijní výklad inscenace, jednotlivé složky inscenace, případně způsob adaptace literární nebo filmové předlohy. Při prezentaci recenzí studentů se hodnotí jejich schopnost reflektovat divadelní artefakt.Program semináře v letním semestru 2015 (Mgr. Jitka Pavlišová, Ph.D.):1. Cíle předmětu, organizace práce ve výuce, zadání analýzy, podmínky získání zápočtu.2. Pojem performativita, jeho interpretace, geneze a dnešní varianty.3. Performativita jako klíčové téma současné (německojazyčné) teatrologie.4. Divadelní antropologie a performativita.5. Konceptualismus a performativita.6. Performativita happeningů.7. Význam těla a tělesnosti v performativním umění, fenomenální a sémiotické tělo v teorii performativity.8. Znaky performativity v praxi (analýzy).9. Specifika tanečních performancí (analýzy).10. Performativita v současném českém divadle (diskuze).11. Otázky a východiska dalšího zkoumání (diskuze).12. Hodnocení výsledků tutoriálu.

Získané způsobilosti

Student si osvojí předpoklady a nástroje k samostatné analýze divadelního artefaktu. Zvládne problematiku související se záznamem divadelního představení v audiovizuálním médiu.

Literatura

Pavis, P. Divadelní slovník. Praha, 2003. Hořínek, Z. Drama, divadlo, divák. Brno, 1991. Styan, J. L. Prvky dramatu. Praha, 1964. Freytag, G. Technika dramatu. Praha, 1944.

Požadavky

Student absolvuje nejméně 3 hodiny prezenční výuky. Po přijetí recenze pedagogem obdrží zápočet.Požadavky pro letní semestr 2015 (Jitka Pavlišová):- četba publikace Eriky Ficher-Lichte Estetika performativity, především znalost kapitoly 4.1 "Tělesnost" (s. 109156) a kapitoly 5 "Emerze významu" (s. 199233)Na požádání lze dané kapitoly vyžádat u vyučující kurzu.Studenti odevzdají analýzu (nejpozději do 11. 3. 2015):buď taneční performance Sashy Waltz Körperanebo doku performance Handa Gote MrakyAudiovizuální záznam k oběma performancím budou mít studenti k dispozici po úvodním setkání dne 14. 2. 2015. Student získá zápočet za:- účast (prezenčně úvodní tutoriál a alespoň jeden seminář) - aktivní účast v rozpravě na semináři- korespondenční úkol přijatý pedagogemLiteratura:FISCHER-LICHTE, Erika. Estetika performativity. Mníšek pod Brdy: Na konári, 2011.LEHMANN, Hans-Thies. Postdramatické divadlo. Bratislava: Divadelný ústav, 2007 (především kapitoly "Postdramatické divadelné znaky", s. 94120 a "Telo", s. 239261).

Garant

doc. PhDr. Jiří Štefanides