Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář analýzy filmu F (KDU / SAFF)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / SAFF - Seminář analýzy filmu F, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

SEMINÁŘ ANALÝZY FILMU F: FILMY S TEMATIKOU CESTOVÁNÍ V ČASESeminář se zaměří na subžánr sci-fi tvořený snímky s tematikou cestování v čase. Cílem je odhalit specifické znaky tohoto subžánru ve stylistické a zejména pak tematické a narativní rovině. Studenti budou rovněž vybízeni k práci s dalšími analytickými a interpretačními nástroji například s psychoanalýzou či nejrůznějšími filozofickými směry. Semináře budou sestávat zejména z diskuzí nad zadanými snímky a teoretickými a analytickými texty. Hlavním výstupem předmětu bude seminární práce tvořená analýzou vybraného filmu.OBSAH:filozofie cestování v časetypická témata a narativní strategie snímků s tematikou cestování v časevýběr možných analyzovaných snímků (pořadí čistě náhodné):Návrat do budoucnosti I-III, Na Hromnice o den více, Vynález, Looper, Uvězněni v čase, Rampa, Dvanáct opic, Kdysi dávno, Donnie Darko, Vlastní zbraň podmínkou, The Butterfly Effect, To byl zítra flám, Terminátor I-II, Půlnoc v Paříži, série Planeta opic, Pleasantville, Déja vu, Zdrojový kód, Navigátor: středověká cesta, Harry Potter a vězeň z Azkabanu, Zloději času, Stroj času, Star Trek, Peggy Sue se vdává, Život je krásný atd.

Získané způsobilosti

Absolvováním semináře si student osvojí používání různých nástrojů filmovědné analýzy, aplikovatelné nejen na jednotlivá umělecká díla, ale i na autorské osobnosti a tematické celky. Je schopen rozlišovat nástroje jednotlivých metodologických a teoretických koncepcí, zná jejich přednosti i nedostatky a je schopen samostatné volby mezi nimi v rámci vlastní publicistické praxe i přípravy a realizace odborných prací. Student si zároveň prohloubí svoje znalosti vybraných osobností a kapitol československé a světové kinematografie.

Literatura

GRANT, Barry Keith. (2012). Film Genre Reader IV. Austin: University of Texas Press. Altman, R. (1999). Film/genre. London: British Film Institute. Casetti,Francesco. (2008). Filmové teorie 1945 ?1990. Praha. Bilík, P., & Ptáček, L. (2000). Panorama českého filmu. Olomouc: Rubico. HUTCHEON, Linda. (2012). Theory of Adaptation. London: Routledge.

Požadavky

POŽADAVKY K ATESTACI:75% účast na semináři (= maximálně tři absence během semestru)zhlédnutí zadaných snímků (bude upřesněno na úvodní hodině)důkladná obeznámenost se zadanou literaturoupravidelná účast v diskuzíchvypracování seminární práce o rozsahu šesti normostranZÁKLADNÍ LITERATURA:REDMOND, Sean (ed.). Liquid Metal: The Science Fiction Film Reader. New York: Wallflower Press, 2005.WITTENBERG, David. Time-Travel: The Popular Philosophy of Narrative. New York: Fordham University Press, 2013.

Garant

Mgr. Petr Bilík, Ph.D.Mgr. Milan Hain, Ph.D.