Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář analýzy televize a médií B (KDU / SATMB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / SATMB - Seminář analýzy televize a médií B, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Konkrétní tematický profil semináře je proměnlivý a je specifikován před začátkem semestru. Jádrem seminářů mohou být konkrétní díla, žánry, autoři, historická údobí, stylové prvky, analytické koncepty, společenské aspekty mediální oblasti, recepční kontext současné mediální praxe apod.Seminář má několik tradičních fází:1. Stanovení materiálu, který bude předmětem analýz v rámci semináře.2. Představení základní literatury.3. Diskuze o metodologii samostatné práce studentů.4. Odevzdání písemné verze analýzy/výzkumu + její prezentace v rámci semináře.5. Reakce na připomínky na ústní prezentaci, diskuze.6. Úprava písemného výstupu na základě zpětné vazby.7. Případné další využití písemné studie (publikace v tištěných či internetových oborových časopisech).Konkrétní program ZS2014/15:V rámci semináře budou rozebrány možné koncepty analýzy televizního dokumentu, blížeji budou představena specifika populárně-vědeckého filmu. V první fázi předmětu se seminární skupina bude věnovat diskusi klíčových textů a konceptů, dále dojde na společný rozbor vybraného filmu. V závěru semináře bude úkolem vypracovat několik katalogových anotací, které budou podrobeny kolektivnímu rozboru. Vybraní účastníci kurzu mohou v dalším semestru pracovat na přípravě katalogu festivalu AFO, při prokázání mimořádných schopností může být nabídnuta pozice spolueditora/ky katalogu.

Získané způsobilosti

Studenti prohloubí svou schopnost analyticky přistupovat k vybranému problému z oblasti televizních či mediálních studií. Načerpají znalosti ke konkrétnímu tématu prostřednictvím studia relevantní předmětné a metodologické literatury, samostatné práce na zadaném tématu i díky kolektivní diskuzi jeho výstupu. Studenti budou schopni kvalifikovaně hodnotit vybrané televizní a jiné mediální produkty, tedy jejich dramaturgické uchopení, realizaci či další distribuční a recepční kontexty mediálního průmyslu navázané na tyto konkrétní výstupy.

Literatura

nullBignell, J. (2013). An introduction to television studies. London: Routledge Taylor & Francis Group. Orlebar, J., & Bendová, H. (2012). Kniha o televizi. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění. Butler, J. G. (2012). Television: critical methods and applications. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group. Butler, J. G. (2010). Television style. New York, N.Y: Routledge Taylor & Francis Group. CREEBER, Glen. (2006). Tele-visions: An Introduction to Television Studies. London.

Požadavky

Předložení a prezentace vlastní analýzy v rozsahu 6-10 normostran, minimální účast na 70% seminářů, aktivní účast na hodinách, nastudování povinné literatury a zdrojů.Upřesnění výstupních materiálů proběhne formou detailní anotace a na úvodní hodině semináře.

Garant

Mgr. Michal Sýkora, Ph.D.