Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Světový film D (KDU / SFD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / SFD - Světový film D, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

KRAJINA JAKO SEBEIDENTIFIKACE "JÁ":a) Člověk a příroda. (Mytická, sakrální a profánní)b) Patos obyčejného lidství (posvátná skutečnost jako láska). (Sakrální a profánní)c) Dobro, zlo a svědomí. (Sakrální a profánní)e) Režisérská umělecká vize.KRUH VINY JAKO DRAMA ŽIVOTAa) Obraz jako rozhraní světla a stínu. (Kamera sfumato? )b) Člověk jako měřítko všeho a příroda jako neúčastněný pozorovatel?c) Vztah samého k sobě jako odmítnutí lidství?d) Režisérská umělecká vize.KRAJINA, PROSTOR A ČAS LIDSKÉHO ŽIVOTAa) Trojičnost existence já, svět, a nutnost být v čem? Válka mimo mě a ve mně.b) Hlubina času kdy co, nebo plochy jak a proč? Prostor války.c) Ctnost je boj o víru ve vlastní důstojnost!d) Porovnat s literární předlohou: James Jones "Tenká červená linie".e) Režisérská umělecká vizeVERIFIKACE LIDSKÉ LÁSKYa) Tušení sebe jako pravdy ve vztahu k životu. (Sakrální a profánní)b) V jakém vztahu je věrohodnost vlastní pravdy k věrohodnosti lásky?c) Střed civilizací hodnoty lidství.d) Sebenalezení a navrácení se jako hodnota sebeidentifikace ve vztahu k čemu?e) Režisérská umělecká vize

Získané způsobilosti

Student prokazuje hluboké faktické znalosti z představovaného okruhu filmové historie. Získané znalosti umí zařadit do širšího kontextu světových dějin kinematografie. Dále je schopen pracovat s odborným textem z oblasti filmové historie. Student je schopen orientace v odborné terminologii v oblasti filmové historie v cizím jazyce, zároveň si osvojil dovednosti pro analýzu, komparaci a interpretaci konkrétních filmologických problémů.

Literatura

Cook, D. A. (1996). A history of narrative film. New York: W.W. Norton. Cooke, M., & Petrů, D. (2011). Dějiny filmové hudby. Praha: Casablanca. Thompson, K., Bordwell, D., & Bendová, H. (2011). Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. V Praze: Akademie múzických umění. Gomery, Douglas - Allen, Richard. (1985). Film History. Theory and Practice. New York. Rosenstone, R. A. (2006). History on film, film on history. Harlow: Pearson Longman. Cook, D. A. (2002). Lost illusions: American cinema in the shadow of Watergate and Vietnam, 1970-1979. New York, N.Y: Charles Scribner s sons. Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press. ELSAESSER, Thomas, HORWATH, Alexander, KING, Noel. (2004). The Last Great American Picture Show. New Hollywood Cinema in the 1970s. Amsterdam. ELSAESSER, Thomas. (2000). Weimar Cinema and After. London.

Požadavky

FORMA ATESTACE: KolokviumPOŽADAVKY K ATESTACI: Absolvování přednášky i semináře, všechny filmy zhlédnuté, referát na zadané téma, 80% účast. PRAMENY: Filmy dle tematických okruhů.POVINNÁ/ZÁKLADNÍ/DOPORUČENÁ LITERATURA:Jung, C.G.: Duše moderního člověkaJones, James: Tenká červená linieK PŘEDNÁŠCE JE NUTNÉ ABSOLVOVAT PROJEKCI KDU/FPA Terence Malick I!!!

Garant

Mgr. Luboš Ptáček, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Luboš Ptáček, Ph.D.Mgr. Rudolf Schimeradoc. PhDr. Vladimír Suchánek, Ph.D.