Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Seminář teorie filmu B (KDU / STFB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / STFB - Seminář teorie filmu B, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Seminář je zaměřen na seznámení s novějšími teoretickými proudy, které v poválečném kontextu reprezentují anti-esencialistická hlediska (neoformalismus, ideologická kritika v teorii filmu, teorie filmového žánru, teoretická východiska nové filmové historie). Seminář teorie filmu A je zaměřen na americký neoformalismus, či tzv. "wisconsinskou školu". Předmětem semináře je práce s konkrétními neoformalistickými texty, které pokrývají rovinu stylové analýzy, historické poetiky i kognitivní teorie aktivního filmového diváka.Konkrétní texty k analýze:1. Carrol, N.: Podstata hororu. Iluminace 1993, č. 3.2. Thompsonová, K.: Neformalistická filmová analýza. Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace 1998, č.3.Odin, R.: Semio-pragmatický přístup k dokumentárnímu filmu. In: Revue pro dokumentární film. 2004, č. 2.4. Gunning, T. Estetika úžasu a (ne)důvěřivý divák. In: Szczepanik, P.(ed.): Nová filmová historie. Praha 2004.5. Staigerová J.: Mody recepce. In: Szczepanik, P. (ed.): Nová filmová historie. Praha 2004.Doporučená literatura k předmětu Seminář teorie filmu A:Bordwell, David.: On the History of Film Style. Harvard University Press 1997.Bordwell, David; Thompson, Kristin: Film Art. McGraw-Hill 1997.Bordwell, David: Narration in the fiction film. University of Wisconsin Press, 1987.Bordwell, David: Making Meaning. Inference and Rhetoric in the Interpretation of Cinema. Harvard University Press 1996.Thompson, Kristin.: Breaking the Glass Amor. Neoformalist Film Analysis. Princeton University Press 1988.Salt, Barry, Film Style and Technology: History and Analysis.London, Starword 1992Kučera, Jan.: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Praha 2003

Získané způsobilosti

Rozšíření základních znalostí o dějinách filmové teorie, získání dovednosti v práci s odborným textem.

Literatura

NEUPERT, Richard. A History of the French New Wave. Madison , 2007. LEYDA, Jay. A History of the Russian and Soviet Film. Princeton , 1983. IMRE, Aniko . East European Cinemas. London , 2005. Salt, B. (2009). Film style and technology: history and analysis. London: Starword. Bordwell, D. (1997). On the history of film style. Cambridge, Mass: Harvard University Press. Bordwell, D. (2008). Poetics of cinema. New York, N.Y: Routledge. KOVÁCS, András Bálint. Screening Modernism. European Art Cinema . Chicago , 2007. BORDWELL, David, STAIGER, Janet, THOMPSON, Kristin. The Classical Hollywood Cinema. New York , 2002. Bordwell, D., Thompson, K., Dominková, P., Hanzlík, J., & Kofroň, V. (2011). Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění.

Požadavky

Aktivní účast na semináři, tolerovaná absence, vypracování a přednesené seminární práce v rozsahu 5 normostran.

Garant

Mgr. Veronika Klusáková, Ph.D.