Předmět Seminář teorie filmu G (KDU / STFG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / STFG - Seminář teorie filmu G, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Seminář je zaměřen na seznámení s novějšími teoretickými proudy, které v poválečném kontextu reprezentují anti-esencialistická hlediska (neoformalismus, ideologická kritika v teorii filmu, teorie filmového žánru, teoretická východiska nové filmové historie). Seminář teorie filmu E je zaměřen na ideologickou kritiku ve francouzské teorii filmu 60-70. let dvacátého století. Předmětem semináře je práce s konkrétními texty, které traktují konkretní metodické přístupy k ideologické analýze filmového textu či obecně vysvětlují jeho ideologický potenciál.Konkrétní texty k analýze:Mladý Lincoln Johna Forda- Redakce Cahiers du Cinéma. Iluminace 2001, č. 1.Roland BarthesSiegried Kracauer, Od Caligariho k Hitlerovi. Praha 1958.Thomas Elsaesser, Filmová historie a vizuální rozkoš: výmarský film. Iluminace 1996, č. 2.Thomas Elsaesser, Metropolis. Praha 2007Marc Ferro, Studium stalinské ideologie prostřednictvím filmu- Čapajev. Iluminace 1990, č.1.Doporučená literatura k předmětu Seminář teorie filmu E:Casseti, Francesco: Filmové teorie 1945-1990. Praha 2008.Metz, Christian.: Imaginární signifikant. Psychoanalýza a film. Praha 1991.Gerald Mast, Leo Braudy (eds.), Film Theory and Criticism. New York 1992.Rosen, Philip (ed.): Narrative, Apparatus, Ideology. Columbia University Press 1986-Allen, R. (1999).Psychoanalytic Film Theory." A Companion to Film Theory. Miller, T. and R. Stam (eds.). Oxford, Blackwell: 123-45.Bordwell, D. and N. Carroll (1996). "Introduction." Post-Theory: Reconstructing Film Studies.
Získané způsobilosti
Rozšíření znalosti dějin filmových teorií, získání dovednosti v práci s odborným textem.
Literatura
KRACAUER, Siegfried. (1958). Dějiny německého filmu od Caligariho k Hitlerovi. Praha : SPN. Braudy, L., & Cohen, M. M. (2009). Film theory and criticism: introductory readings. New York, N.Y: Oxford University Press. Casetti, F., & Giordanová, H. (2008). Filmové teorie 1945-1990. V Praze: Akademie múzických umění. Metz, C., & Pechar, J. (1991). Imaginární signifikant: psychoanalýza a film. Praha: Český filmový ústav. Jameson, Fredric. Postmodernism, or, the Cultural Logic of Late Capitalism, Duke University Press, Durham 2005. Jameson, F. (1994). The political unconscious: narrative as a socially symbolic act. Ithaca: Cornell University Press.
Požadavky
Splnění stanovených povinností a aktivní přístup během výuky.
Garant
Mgr. Luboš Ptáček, Ph.D.