Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Umělecké dílo jako mystagogie B (KDU / UDMB)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / UDMB - Umělecké dílo jako mystagogie B, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

13. Podstata uměleckého díla (III.) - říše za zrcadlem - prostor a čas vnímatele a uměleckého díla.Komentovaná projekce a analýza filmu: Hieronymus Bosch (Reálné + nereálné: tvoření - stvoření)14. Symbol a význam předmětu jako filmové rekvizity.Komentovaná projekce a analýza filmu: Archidioecesis Olomucensis (Duchovní časoprostor předmětu)15. Mizanscéna (I.) a její významový smysl a podstata. (Časoprostor uměleckého díla I.)Komentovaná projekce a analýza filmu: Anima Mundi (čas a prostor jako znak).16. Mizanscéna (II.) a její významový smysl a podstata. (Časoprostor uměleckého díla II.)Komentovaná projekce a analýza filmu: Lekce temnoty (skrytý obraz jako subjektivní realita)17. Herec a jeho možné herectví (I.) Dva základní typy filmového herectví - charakterní a psychologické.Komentovaná projekce a analýza filmu: Jana Rybářová (Duchovní jedinečnost osobnosti)18. Herec a jeho možné herectví (II.) Jiné typy herectví. Pantomima, tanec-balet, animovaná bytost.Komentovaná projekce a analýza filmu: Kaguyahime (Neverbální herectví pohybu a gesta)19. Pohyb ve filmu, jeho koncepce a významy (I.) Dramaturgická spirála a dramaturgická pavučina.Komentovaná projekce a analýza filmu: Ladomírske morytáty a legendy (Základní pohyb v lidském životě: zrození-láska-smrt)20. Pohyb ve filmu, jeho koncepce a významy (II.) Vnitřní stav pohybující se skutečnosti.Komentovaná projekce a analýza filmu: Abstraktní film (Otázky průniků časů)21. Barva ve filmu (I.) Základní definice a pokus o nalezení významu.Komentovaná projekce a analýza filmu: Červený balónek a Řeč barev (Barva a její časoprostorová forma)22. Barva ve filmu (II.)Komentovaná projekce a analýza filmu: Různé abstraktní filmy (Vizualita významu)23. Zvukové řešení filmu (I.) Hudba. Její formální polohy a význam.Komentovaná projekce a analýza filmu: Prameny hudby - Píseň Země (Návraty k pramenům tvořivosti)24. Zvukové řešení filmu (II.) Slovo. Šumy a ruchy. Jejich formální polohy a význam.Komentovaná projekce a analýza filmu: Africké Sanctus (Rituální adorace bytí - zpěv)25. Animovaný film. Přirozená esteticko-existenční alternativnost bytí. Fundamentální poloha uměleckého filmu.Komentovaná projekce a analýza filmu: Pohádka pohádek (Význam animovaného časoprostoru).

Získané způsobilosti

Základní přehled souvislostí o duchovních principech, které vstupovaly do uměleckého díla během historického a společenského vývoje člověka.

Literatura

BORDWELL, David - THOMPSONOVÁ, Kristin. Dějiny filmu. Praha, 2007. BLAŽEJOVSKÝ, Jaromír. Spiritualita ve filmu. Brno, 2007. SUCHÁNEK, Vladimír. Topografie transcendentních souřadnic filmového obrazu. Olomouc, 2002. Tenace, Michelina. (2000). Úvod do myšlení Vladimír Solovjeva. Olomouc. SUCHÁNEK, Vladimír. A vdech duši živou ? . Olomouc, 2004. CAPRA, Fritjof. Bod obratu. Praha, 2002. Schama, Simon. (2007). Krajina a paměť. Praha. BALEKA, Jan. Modř barva mezi barvami. Praha, 1999.

Požadavky

Absolvování přednášek a projekcí, 80% účast.