Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Umělecké dílo jako mystagogie seminář (KDU / UDMS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / UDMS - Umělecké dílo jako mystagogie seminář, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

KDU/UDMS DUCHOVNÍ ASPEKTY SOVĚTSKÉHOVÁLEČNÉHO FILMU II.III. blok ? TDDU/FV-kateg.B; DV ? kateg.C(LETNÍ SEMESTR)Cyklus se bude věnovat jednomu z vrcholných oblastí sovětské kinematografie. Představí několik vybraných děl a seznámí s tvůrčím profilem jejich tvůrců. Cyklus zahrnuje široké spektrum souvislostí kultury Ruska a také duchovních nauk a jeho náročnost počítá s magisterskou úrovní studia.LARISA ŠEPIŤKO ?.. A DALŠÍČISTÉ NEBE (Grigorii Čuchraj 1961)NÁVRAT ČASOPROSTORU DO KRUHU BYTÍ.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)ŽIVÍ A MRTVÍ (Alexander Stolper 1964)VÍRA, NADĚJE A LÁSKA.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)KOMISAŘKA (Alexander Askoľdov 1967-88)HLUBINY ZOUFALSTVÍ JAKO POČÁTEK SVĚTLA.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)HOŘÍCÍ SNÍH (Gavril Jegiazarov 1972)IDENTIFIKACE SYNOVSTVÍ.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)VZESTUP (Larisa Šepiťko 1976)KRAJINA LIDSKÉ DUŠE JAKO SEBEIDENTIFIKACE ?JÁ?:(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)PROVĚRKA OSUDEM (Alexej German 1985)NEZABIJEŠ! NEPOMSTÍŠ SE!.(Povinná projekce + semináře na zadané téma.)ZADÁNÍ PRO SEMINÁŘE ?DUCHOVNÍ ASPEKTY SOVĚTSKÉHO VÁLEČNÉHO FILMU II?NÁVRAT ČASOPROSTORU DO KRUHU BYTÍ:a) Člověk a vlast. (Sakrální a profánní)b) Patos obyčejného lidství (posvátná skutečnost jako věrnost). (Sakrální a profánní)c) Dobro a zlo. (Sakrální a profánní)d) Režisérská umělecká vize.VÍRA, NADĚJE A LÁSKA (vždy ve vztahu k filmu):a) Válka jako archetyp. Vůle, svoboda a naděje.b) Válka a mír, srdce člověka jako měřítko všeho?.c) Ctnost jako vztah samého k sobě.d) Režisérská umělecká vize.NÁVRAT ČASOPROSTORU DO KRUHU BYTÍ:a) Trojičnost existence ? já, svět, a nutnost být ? v čem?b) Žena jako archetyp (časoprostor a idea)c) Ctnost je boj o víru ve vlastní důstojnost!d) Člověk a vlast. (Sakrální a profánní)e) Režisérská umělecká vizeIDENTIFIKACE SYNOVSTVÍ:a) Tušení sebe jako pravdy ve vztahu k životu. (Sakrální a profánní)b) Co je to ?vítězství? a v jakém vztahu je k věrohodnosti vlastní pravdy.c) Introspekce člověka ve vztahu k čemu, kde je čas a kde prostor? Kde se nachází voják?d) Válka jako jedinečný příběh jedinečného člověka (srovnat s ?Živí a mrtví?)d) Režisérská umělecká vizeSMYSL MÁ KONÁNÍ SMYSLU:a) Metafora bytí jako kosmos ? je to oběť ?b) Co je to smlouva mezi ctí jako principem a smyslem života?c) Ctnost jako vztah samého k sobě nebo k obecnému smyslu existence Univerza?f) Transformace jako hierarchie hodnot. (Vnitřní i vnější proměna časoprostoru hrdiny)d) Režisérská umělecká vizeNEZABIJEŠ! NEPOMSTÍŠ SE! ? (Morální vztah k životu):a) Láska, lhostejnost, nenávist.b) Válka, svobodná vůle člověka.c) Fyzická a duchovní likvidace.d) Nezabiješ (morální vztah k životu).e) Vztah člověka ke smyslu vlastního bytí (Co je svět a co jsem já)f) Herectví Rolanda Bykova (srovnat s Komisařkou)g) Režisérská umělecká vize

Získané způsobilosti

Student je schopen dát do souvislostí kontext evropského duchovního myšlení se strukturou filmového díla. Student umí zhodnotit filmovou tvorbu z hlediska analytických možností jak tuto duchovní rovinu dílo filmovými prostředky sděluje. Má kompetence posoudit a formulovat dramaturgickou koncepci filmového díla.

Literatura

Georges Sadoul. (1958). Dějiny filmu. Praha. Richard Blech. (1974). Malá encyklopédia filmu. Bratislava. Suchánek, Vladimír. Topografie transcendentních souřadnic filmu. BORDWELL, David ? THOMPSONOVÁ, Kristin. Umění filmu. Jerzy Plazewski. (2012). Dějiny filmu. Praha. Blažejovský, Jaromír. Spiritualita ve filmu.

Požadavky

Absolvování všech přednášek a projekcí a povinný referát.