Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do mediálních studií (KDU / UMS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KDU / UMS - Úvod do mediálních studií, Filozofická fakulta, Univerzita Palackého v Olomouci (UP).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášející: Andrea Hanáčková, Jana JedličkováTémata přednášek pro LS 20151.Rozdílné a společné znaky TV a rozhlasu úvod do kontextu mediálních studií, možných přístupů ke studiu rozhlasu a TV a specifika rozhlasového a TV média2.TV a postmodernismus reflexe a podoba současné euro-americké TV tvorby skrze jeden z dominantních teoretických konceptů3.TV a minority přístup a způsoby reprezentace menšin v TV médiu (zejména ve fikční TV tvorbě)4.Quality Television vysvětlení pojmu a jeho specifik5.Americký a britský televizní systém vysvětlení podstaty TV vysílání v USA, VB a jejich komparace s českými televizemi ve vztahu k TV tvorbě6.Role fanoušků/publik v současném TV vysílání vysvětlení úlohy participačních kultur a proměny cílových publik ve vztahu k podobě současné TV tvorby7.Fonografie a auditivní umění vs. rozhlasovost a rozhlasová tvorba. -literatura, terminologie, kontext, mapa českého auditivního prostoru a odborných periodik8.Přehled vývoje rozhlasu ve světě (USA, Evropa a srovnání s Radiojournalem v Československu) na příkladech typických rozhlasových formátů (radio serie, fiction a non-fiction tvorba, feature, reportáž, docudrama)9.Geneze vzniku rozhlasového pořadu ve veřejnoprávním a komerčním rozhlasovém médiu jak vzniká rozhlasová hra, dokument, individuální tvorba vs. týmová práce, systém tvůrčích skupin10.Percepce autiditivního média dříve a dnes - prostor a čas rozhlasového přenosu a jeho příjem, posluchačské návyky, zpětná vazba, psychologie vnímání sluchem11.Nová média v prostoru auditivního vnímání - možnosti intermediálních projektů, rádio na internetu12.Komunitní auditivní média - globální a lokální význam rozhlasu, studentská rádia, rádio jako sociální a socializační činitel v životě komunity.

Získané způsobilosti

Student se orientuje v definicích jednotlivých mediálních typů, jejich komunikačního profilu, problematice institucionální povahy médií, divácké recepce, je schopen používat základní pojmy oboru mediálních studií.Student umí analyzovat mediální texty z hlediska programovací strategie mediálních institucí (agenda setting), kategorizovat mediální obsahy, posoudit jejich strukturaci. Umí posoudit a srovnat míru konvenčnosti a inovace, zapojení ideologie atd. mediálních produktů.

Literatura

Jirák, J. - Köpplová, B. Média a společnost. Praha, 2002. Fiske, J. Introduction to communication studies. London: Methuen, 1982. ISBN 0416745709.Burton,G., Jirák, J. Úvod do studia médií. Brno: Barristel a Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.

Požadavky

Znalost odpřednášené látky a zadaných textů.

Garant

Mgr. Andrea Hanáčková, Ph.D.Mgr. Jakub Korda, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Andrea Hanáčková, Ph.D.Mgr. Eva ChlumskáMgr. Jana Jedličková